Loading...
سورگ » تجزیه و تحلیل درآمد و آمار استفاده از اینستاگرام

تجزیه و تحلیل درآمد و آمار استفاده از اینستاگرام

تجزیه و تحلیل درآمد و آمار استفاده از اینستاگرام

تجزیه و تحلیل درآمد و آمار استفاده کاربران از اینستاگرام instagram

اگر شما به فکر راه اندازی اپلیکیشن هستید بد نیست که خود را با بهترین ها مقایسه کنید و اطلاعاتی از آنها داشته باشید. در چند مطلب قبلی به تجزیه و تحلیل و آمار اوبر Uber پرداختیم و این سری از مطالب که استارتاپ های بزرگ دنیا را از همه جهت ها تحلیل میکنیم بسیار زمان بر است و البته مطالب بسیار پر طرفدار و کاربردی میباشد که حتی بعد از اینکه منابع بسیاری را بررسی و تحلیل میکنیم برای خودمان هم این آمار ها جالب است.
در این مطلب به تجزیه و تحلیل اینستاگرام instagram میپردازیم که زندگی بسیاری از ما ها را درگیر خودش کرده است.

رشد کاربران اینستاگرام

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸، اینستاگرام به یک میلیارد کاربر فعال در ماه رسید که نشان‌دهنده افزایش ۲۰۰ میلیون کاربر در مقایسه با تعداد ۸۰۰ میلیون کاربر در سپتامبر ۲۰۱۷ می‌باشد.

statistic number of monthly active instagram users

بیشترین کاربران اینستاگرام از ایالات متحده هتستند که که بعد از فیس بوک بیشتر کاربر را در آمریکا دارد که در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۹۳% در بعد از فیس بوک قرار گرفت.

social media awareness

Instagram یک میلیارد کاربر را به همراه دارد که آن را به عنوان ششمین شبکه اجتماعی بزرگ در جهان تبدیل می‌کند.
چهارتا از این شش شبکه اجتماعی برتر دنیا یعنی Facebook، WhatsApp، فرستاده فیس بوک و اینستاگرام تحت مالکیت فیس بوک هستند.

لیست برترین شبکه های اجتماعی دنیا

اما در نهایت انتظار میرود که در سال های آینده رشد کمتری در کاربرانش داشته باشد به طوری که در سال ۲۰۲۲ به ۴% برسد.

رشد اینستاگرام در سالهای آینده
اما بعد از مدتی این کندی در رشد شبکه های اجتماعی رایج است حتی اگر شبکه اجتماعی به سرعت اینستاگرام رشد کرده باشد.

موقعیت کاربران در اینستاگرام

جالبه که وقتی در مورد کشورهایی با بیشتر کاربران اینستاگرم صحبت میشود این فهرست تا حد زیادی توسط ثروت اقتصادی تعیین می‌شود به طوری که ۱۰ کشور برتر در میان ۲۰ اقتصاد برتر دنیا قرار دارد. ایالات متحده آمریکا با ۱۲۰ میلیون کاربر با اختلاف بسیار زیاد نسبت به رتبه دوم در جایگاه اول قرار دارد.

کشور های برتر در استفاده از اینستاگرام
اگر چین را با بیش از ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت در این لیست به عنوان یک اقتصاد برتر نمیبینید به این دلیل است که این شبکه اجتماعی در این کشور فیلتر است.

سن و جنسیت کاربران اینستاگرام

طبق این آمار بیشتر کاربران این شبکه اجتماعی را جوان ها تشکیل داده اند. به طور مثال ۷۱% از کاربران اینستاگرام زیر ۳۵ سال سن دارند و حدود یک سوم آن بین ۱۸ تا ۲۴ و یک سوم بین ۲۵ تا ۳۴ سال دارند.

سن کاربران اینستاگرام

در ایالات متحده جمعیت زنان در این شبکه اجتماعی غالب بر جمعیت مردان است و بیش از ۵۶% از کاربران در سال ۲۰۱۹ خانم ها هستند.

جنسیت کاربران اینستاگرام در آمریکا

در کل جهان تعداد مرد و زن تقریبا برابر است و فقط با اختلاف ۰.۶% تعداد خانم ها بیشتر است. آمار دقیقی در سایت های جهانی برای تعداد کاربران زن و مرد در ایران وجود ندارد اما طبق تحقیقات تیم سورگ در ایران آمار ها بسیار متفاوت است و تعداد آقایان بیشتر از تعداد خانم ها میباشد و تخمین ما این است که بیش از ۶۵% کاربران این شبکه اجتماعی در ایران آقایان هستند.
تعداد مرد و زن در اینستاگرام

ترکیب جالب سن با جنسیت را در نمودار زیر مشاهده میکنید و در اینستاگرام کاربران مرد جوان تر هستند و زنان در سنین بالاتر از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند.

distribution of global audiences

به عبارت دیگر، یک کاربر اینستاگرام در سن ۳۴ – ۱۸ سال احتمالا مرد خواهد بود و یک کاربر در سن ۳۵ سالگی و بیشتر احتمالا زن خواهد بود.

درآمد کاربران instagram

در بخش دسته بندی کشور ها دیدیم که بیشتر کاربران این شبکه اجتماعی در کشور های در حال توسعه اقتصادی هستند، Instagram تمایل دارد که یک برنامه محبوبی برای کاربرانی با درآمد بالاتر نسبت به سایر شبکه های اجتماعی باشد. در آمار دیگر بین کسانی که در ایالات متحده آمریکا درآمد بیش از ۱۰۰ هزار دلار در سال دارند ۶۰ درصد آنها در Instagram هستند.

درآمد کاربران اینستاگرام
همانطور که مشاهده میکنید نمودار خطی نیست و نشان میدهد که اینستاگرام در جذب کاربران پولدار موفق بوده است و این روند ادامه دارد.

تحصیلات کاربران instagram

بیشتر کاربران اینستاگرام داراری تحصیلات هستند. از بین افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند ۴۲ درصد در این اپلیکیشن هستند، در حالی که ۳۶ درصد از افراد در حال تحصیل در دانشگاه ها و ۲۹ درصد با دیپلم و یا کم‌تر از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند.

تحصلات کاربران اینستاگرام
اینستاگرام از بسیاری جهات درست مانند فیس بوک شروع کرده‌است. فیس بوک به عنوان یک شبکه تنها برای دانشجویان دانشگاه Ivy League برای جوانان و تحصیل کرده ها فعالیتش را آغاز کرد. اما با افزایش کاربران فیس بوک، جمعیت شناسی آن تغییر کرده است و امروزه فیس بوک در میان نوجوانان کم درآمد بیشتر کاربر دارد تا کاربرانی که در خانواده های دارای درآمد بالاتر هستند.

استفاده و تعامل کاربران با اینستاگرام

به طور کلی اینستاگرام تعامل نسبتا بالایی دارد و هر چهار آمریکایی حداقل یک‌بار در روز در اینستاگرام حضور پیدا میکنند و با ۱۸ درصد از آمریکایی‌ها برنامه اینستاگرام را چندین بار در روز چک می‌کنند.

تعامل کاربران با اینستاگرام
کاربران جوانتر در Instagram بیشتر از کاربران سن بالا مشغول به فعالیت در آن هستند و جالب است که ۴۷ درصد کاربران ۱۸ تا ۲۹ سالگی اینترنت در ایالات متحده، اینستاگرام را حداقل یک بار در روز مورد بررسی قرار می دهند.

محبوبیت ویژگی ها یا امکانات اینستاگرام

در این بخش قصد داریم امکانات اینستاگرام را بررسی کنیم و محبوبیت این امکانات در بین کاربران را با یکدیگر مقایسه کنیم.

استوری اینستاگرام Stories

Instagram Stories یکی از محبوب ترین ویژگی های این نرم افزار است که تا ژانویه ۲۰۱۹ بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در هر روز از این امکان استفاده میکردند و بعبارتی استوری میگذاشتند.
استوری اینستاگرام
در حالی که این تعداد به خودی خود قابل توجه است اما لازم به ذکر است که ویژگی های استوری یا داستان برای اولین بار در Snapchat راه اندازی شد. این ویژگی سال قبل از اینکه اینستاگرام این ویژگی را کپی کنند توسعه داده شد و گسترش یافت.
با این حال از مارس ۲۰۱۷ استوری های اینستاگرام هر روز تعداد کاربران فعال بیشتری نسبت به کل استوری های Snapchat داشتند.

نمودار استوری اینستاگرام و اسنپ چت
با اینکه اینستاگرام روز به روز به استفاده کننده های استوری آن اضافه میشود و اما کاربران فعال استوری در اسنپ چت از اواخر سال ۲۰۱۸ روند کاهشی پیدا کرده است.

پست اینستاگرام Posts

مهمترین و اولین نوع تعامل در اینستاگرام پست میباشد و مقدار متوسط پست‌ها در دسته بندی های مختلف ۰.۶۹ در هر روز ثبت شده است.
میانگین تعداد پست ها در اینستاگرام
تیم های ورزشی و مد روز بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند که میانگین آنها به ترتیب ۱.۷ و ۱.۱ پست در روز میباشد.

هشتگ اینستاگرام Hashtags

هشتگ ها در بسیاری از پست‌های اینستاگرام به کار می‌روند. استفاده از هشتگ ها به کاربران کمک میکند که پست های مورد علاقه خود را با سرچ هشتگ پیدا کنند و اینستاگرام با توجه به این هشتگ ها، پست های مورد علاقه شما را پیشنهاد میدهد که این پشنهاد ها با توجه به تاریخچه پست هایی هست که دیده اید.

وقتی از هشتگ ها برای مکان ها استفاده میشود اطلاعات جالبی را میشود برداشت کرد و موقعیت های پر طرفدار جهان را یافت و لندن، نیویورک و پاریس سه شهر برتر در این شبکه اجتماعی براساس تعداد هشتگ مورد استفاده قرار دارند.

بیشتر هشتگ های اینستاگرام

پست های فروشگاهی اینستاگرام Shoppable posts

بر اساس اطلاعات سال ۲۰۱۸، تقریبا ۴۱ درصد از مارک ها از جدیدترین ویژگی اینستاگرام برای پست های تجاری و فروشگاهی استفاده می کنند.
با این حال این ویژگی نتوانسته است فروش از طریق این شبکه اجتماعی را زیاد کند. از خریداران آنلاین تنها ۱۹ درصد از طریق رسانه‌های اجتماعی چیزی را خریداری کرده بودند. گفته میشود خرید از طریق شبکه های اجتماعی احتمالا یکی از تغییرات اساسی در سال‌های آینده خواهد بود و در هدف اصلی اینستاگرام قرار دارد.

حساب کاربری یا پیج های برتر

پیج های پر طرفدار اینستاگرام را ورزشکاران و خوانندگان و بازیگران در اختیار دارند. آماری که در تصویر زیر مشاهده میکنید در ژانویه ۲۰۱۹ میباشد.
پیج های برتر و پط طرفدار و فالور اینستاگرام
در راس این فهرست کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی فوتبال با ۱۵۲ میلیون قرار دارد و Neymar بازیکن برزیلی فوتبال با ۱۱۰ میلیون در نفر دهم قرار دارد. البته تا پیش از این آمار سلناگومز به عنوان خواننده در رتبه یک قرار داشت که رونالدو از او پیشی گرفت و رتبه اول را کسب کرد.

پیج های برند برتر

برندهای تجاری مد و مد یا لباس ورزشی بیشترین دنبال کننده را دارند. Nike با ۷۵.۴ میلیون نفر در رتبه اول، Victoria’s Secret با ۵۸ میلیون در رتبه دوم، و (Nike Football(soccer با ۳۰.۸ میلیون نفر دنبال کننده در رتبه سوم قرار دارد.
برند های برتر اینستاگرام

در بین برند های زیبایی معروف در اینستاگرام مانند لوازم آرایشی MAC با ۱۷.۱ میلیون فالوور، آناستازیا بورلی هیلز ۱۵.۲ میلیون و Sephora با ۱۳.۳ میلیون رتبه بندی میشوند.

برند های زیبایی پر طرفدار اینستاگرام

میانگین تعداد دنبال کننده ها یا فالورهای پیج های اینستاگرام

میانگین فالوور های اینستاگرام احتمالا خیلی کمتر از انتظار شما است. در واقع حدود ۷۰% از کاربران اینستاگرم دارای کمتر از هزار دنبال کننده هستند.
میانیگن فالور های اینستاگرام

برندهای بزرگ و افراد مشهور با میلیون‌ها نفر دنبال کننده در اینستاگرام یک بخش بسیار کوچک از کل کاربران هستند. تنها ۱.۶% بالای ۵۰۰k فالوور دارند.

میانگین میزان مشارکت

نرخ میانگین تعامل در پستهای اینستاگرام ۱.۷۳ درصد است، در بخش آموزش بالاترین درصد (۳.۳۹ %) و در بخش مد با کم‌ترین میزان (۰.۹۲ %) قرار دارد.

تعمال کاربران اینستاگرام

مقایسه اینستاگرام با سایر شبکه های اجتماعی

وقتی نوبت به آمار هر شبکه اجتماعی می‌رسد، باید آن را با رقبایش مقایسه کنیم. شبکه های اجتماعی به شدت رقابتی هستند و دانستن اینکه کدام یک در برابر رقبا بهتر عمل می کند یا نه در آینده آن شبکه اجتماعی بسیار مهم است.

تعداد زیادی شبکه اجتماعی وجود دارد که با اینستاگرام رقابت میکنند اما ما بر روی فیس بوک(شرکت مادر اینستاگرام)، توییتر و اسنپ چت تمرکز می‌کنیم.

فیس بوک Facebook

در سال ۲۰۱۲ فیس بوک برنامه Instagram که در آن زمان نسبتا کمی شناخته شده بود را با مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کرد. قیمت خرید اینستاگرام در مقابل قیمت Oculus VR که دو برابر اینستاگرام یعنی دو میلیارد دلار و برای WhatsApp مبلغ ۱۹ میلیارد دلار که هر دو در سال ۲۰۱۴ قیمت گذاری شده بود بسیار ناچیز به نظر میرسد.

قیمت گذاری فیس بوک
اکنون به نظر می رسد که Instagram در سال های آینده یکی از خواص ترین و ارزشمند ترین و مهم ترین دارایی های فیس بوک خواهد شد.

تویتر Twitter

توییتر بسیار شبیه فیس بوک در میان جمعیت جمعیت جوان محبوبیت زیادی ندارد و تعامل سیاست مداران در تویتر زیاد است.

امروزه کم‌تر از نیمی از کاربران تویتر یک بار یا بیتشر به صورت روزانه از این برنامه بازدید می‌کنند و این در حالی است که ۶۰ درصد از کاربران اینستاگرام در روز یک بار یا بیشتر در این برنامه حضور دارند.

 وضعیت استفاده از شبکه های اجتماعی

یک نکته جالب توجه این است که قبلا توییتر صدها میلیون دلار را به اینستاگرام برای خرید آن پیشنهاد داد که اینستاگرام آن را رد کرد و بعد از مدتی تقریبا دو برابر قیمت پیشنهادی، اینستاگرام به بزرگ‌ترین رقیب توییتر فروخته شد.

اسنپ چت Snapchat

یکی از بزرگ‌ترین رقبای اینستاگرام به ویژه در میان جوان‌ ها میباشد.
در یک حوزه که در آن اینستاگرام در مقایسه با Snapchat بهتر عمل میکند و برتری دارد میزان تعامل و مشراکت روزانه کاربران است و به طور متوسط کاربران هر روز ۵۳ دقیقه را صرف اینستاگرام می‌کنند.
(این داده ها بر اساس کاربران Android در ایالات متحده است و آمار مربوط به کاربران iOS را شامل نمی شود.)

فعالیت کاربران در اینتساگرام به دقیقه
Snapchat از زمان آغاز فعالیتش در سال ۲۰۱۵، شاهد رشد زیادی در بین جوانان بود که تقریبا بلافاصله از محبوبیت فیس بوک در بین جوانان پیشی گرفت و شش ماه بعد به اینستاگرام رسید.

آمار محبوبیت شبکه های اجتماعی بین جوانان

محبوبیت اسنپ چت در بین جوانان تا پایان سال ۲۰۱۷ همچنان رو به سعود بود اما بعد از سال ۲۰۱۷ روند کاهشی پیدا کرد و اینستاگرام همچنان رو به سعود است و باید منتظر ماند که ببینم اینستاگرام میتواند از اسنپ چت محبوب تر شود یا خیر!!

آمار در آمد اینستاگرام

اینستاگرام طیق آماری که تا الان بررسی کردیم برتری زیادی نسیت به بقیه داشت و آمار به نفع اینستاگرام بود اما در بخش درآمد به تناسب بقیه آمار ها زیاد خوب نیست.
در این قسمت طبق تحقیقات تیم سورگ در باره درآمد اینستاگرام بررسی خواهیم کرد زیرا فیس بوک اطلاعاتی از درآمد واقعی این شبکه اجتماعی را منتشر نمیکند.

برآورد های متفاوتی و بر اساس عوامل مختلفی وجود دارد و ما از آن برای پیش بینی درآمد اینستاگرام به عنوان بخشی از کل درآمد فیس بوک استفاده میکنیم.

رشد درآمد

ابتدا اجازه دهید نگاهی به برخی از پیش‌ بینی‌های رشد درآمد این شبکه اجتماعی در مقایسه با فیس بوک بیندازیم.
پیش بینی شده است که اینستاگرام در طول چهارماه در سال ۲۰۲۰، مبلغ ۶.۸ میلیارد دلاری را از بخش تبلیغات درآمد خواهد داشت و این مقدار تقریبا ۴۰ درصد در آمد کل فیس بوک به غیر از اینستاگرام در همان دوره خواهد بود.

درآمد اینتساگرام و فیس بوک

اما این فقط یک پیش بینی است و با ممکن است طی یکسری اتفاقات با واقعیت متفاوت باشد و اگر پیش‌ بینی‌ها درست باشد اینستاگرام برای فیس بوک بسیار مهم تر است.

به عبارت دیگر بیش‌ترین پتانسیل برای رشد درآمد در اینستاگرام نهفته‌است و اگر فیس بوک می‌خواهد در سال‌های آینده موفق شود باید از این پلت فرم برای نگه داشتن انتظارات سهامداران استفاده کند.

با این حال براساس برآورده‌ و تحقیقات ما و با این دانش که حداقل یک میلیارد کاربر دارد، می‌توانیم به طور منطقی تخمین بزنیم که این شبکه اجتماعی در هر سال تقریباً ۱۲۵ میلیون دلار درآمد دارد.

قیمت سهام

در آوریل ۲۰۱۲ تنها چند هفته پیش از این که فیس بوک برای سرمایه گذاری عموم آزاد شود، مارک زاکربرگ قراردادی را برای به دست آوردن اینستاگرام به مبلغ ۱ میلیارد دلار اعلام کرد.

در آن زمان Instagram فقط یک برنامه اشتراک گذاری عکس با تیم ۱۳ نفره و درآمد صفر بود. با توجه به اخبار این معامله بسیاری از سرمایه گذاران پرسش های زیادی همراه با ابراز نگرانی از Zuckerber کردند.

اما با پیشرفت اینستاگرام در سال‌های اخیر به نظر نمی‌رسد که قیمت سهام ثابت باشد. در بهار ۲۰۱۹ سهام فیس بوک حدود ۱۶۵ دلار برای هر سهم ارزش دارد و طی هفت سال ۴۴۰% افزایش داشته است.

نمودار ارزش سهام فیس بوک
در دوازده ماه گذشته فیس بوک به عنوان یک مجموعه به خاطر تعدادی از رسوایی‌ها، مبارزه‌ای دشواری برای رسیدن به اعتماد عمومی انجام داده است که کار ساده ای نیست.

نتیجه گیری

هنگامی که صجبت از به شبکه های اجتماعی می شود رشد باورنکردنی اینستاگرام غیر قابل انکار است و کمتر شبکه اجتماعی ممکن است چنین شانسی داشته باشد.

راز موفقیت آن چیست؟

اینستاگرام یک موقیعت خوب در بازار جدید یعنی محبوبیت بین جوانان پیدا کرده است که فیس بوک تلاش های زیادی برای رسیدن به آن کرده بود.

فیس بوک درآمد خود را از تبلیغات در انواع حوزه ها و بازارها کسب می‌کند اما اینستاگرام پیشنهاداتی ویژه برای تجارت الکترونیک با امکاناتی مانند استوری های فروشگاهی، حساب های تجاری و…. ارائه میکند.

اینستاگرام از رقبای خود غیر فیس بوک مانند توییتر و Snapchat که برخی از ویژگی ها و امکانات آنها را با زیرکی و بحث برانگیز کپی میکند موفق تر است.

شاید اگر فیس بوک اینستاگرام را نخریده بود اینستاگرام به محبوبیت الان نمیرسید و شاید هم فیس بوک با این تصمیم و خرید گران قیمت اینستاگرام با تیم ۱۳ نفره و بدون درآمد و بدون محبوبیت، از ورشکستگی نجات پیدا کرده است و قطعا یکی از مهمترین های مجموعه فیس بوک هست و خواهد بود.


admin
Share on Telegram Share on Facebook Share on Twitter
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه