Loading...
سورگ » اطلاعات درآمد و آمار استفاده از اوبر Uber در ۲۰۱۹

اطلاعات درآمد و آمار استفاده از اوبر Uber در ۲۰۱۹

هر جا كه هستيد، همانجا نقطه آغاز است.

اطلاعات درآمد و آمار استفاده از اوبر Uber در ۲۰۱۹

اطلاعات درآمد و آمار استفاده از اپلیکیشن تاکسی آنلاین اوبر Uber در 2019

همانطور که میدانید اوبر Uber سامانه تاکسی اینترنتی میباشد که مشابه آن در ایران نظیر اسنپ وجود دارد که این اپلیکیشن تنها با چند کلیک مسافران را به رانندگان متصل می کند و از طریق اعتبار مسافر پرداخت میشود و هیچگونه پول نقدی مبادله نمیشود.

uber یک راه راحت‌ تر و مقرون‌ به‌صرفه برای رسیدن به یک تاکسی نسبت به روش سنتی است. به علاوه یک راه کسب درآمد برای دارندگان وسایل نقلیه است که در کنار رانندگی و در مسیر خود مسافری را به مقصد برسانند.

مدل کسب‌وکار یوبر uber بسیار ساده است، آن‌ها مسافران را به رانندگان متصل می‌کنند و درصدی از تمام تراکنش‌ها را دریافت می‌کنند. اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی ایرانی کمی متفاوت تر از اوبر عمل میکنند و همچنین روز به روز به تعداد تاکسی آنلاین ها در شهر ها اضافه میشود و درخواست های طراحی اپلیکیشن تاکسی آنلاین در ایران بسیار زیاد است.

آمار و ارقام کلیدی از یوبر Uber

  • اوبر دارای ارزش بازار جهانی ۷۲ میلیارد دلار است.
  • Uber در سه ماهه اخیر بیش از ۱۲ میلیارد دلار درآمد داشته است.
  • اوبر بیش از ۷۵ میلیون نفر عضو فعال در سراسر جهان دارد.
  • در بیش از ۸۰ کشور در سراسر جهان در دسترس است و فعالیت میکند.
  • اوبر بیش از ۵ میلیارد مسافر را به مقصد رسانده است.
  • بیش از ۳ میلیون نفر برای اوبر رانددگی میکنند.
  • در ایالات متحده بیش از ۴۰ میلیون سفر توسط اوبر انجام میشود.
  • میانگین درآمد رانندگان اوبر ۳۶۴ دلار در ماه میباشد.

سهم اوبر Uber از بازار ایالات متحده

در حالی که ایده Uber در سال ۲۰۰۸ در پاریس به شکل گرفت اما اولین سفر شرکت در سانفرانسیسکو انجام شد. و این جایی است که دفتر مرکزی اوبر هنوز هم در آن قرار دارد. با توجه به این موضوع من فکر می کنم که قبل از تجزیه و تحلیل هر گونه داده های بین المللی بهتر است به سهم بازار ایالات متحده نگاه کنیم.

Uber اوبر
در تصویر بالا کاملا روشن است که Uber کنترل سهم بازار را در ایالات متحده آمریکا دارد. اما با این وجودآن در سال های اخیر نتوانسته است سهم خود را ارتقا یا حتی حفظ کند.

بیایید به دو سال گذشته نگاه کنیم، در سال ۲۰۱۷ اوبر ۷۴٪ بازار در ایالات متحده داشت، در مقایسه با Lyft در ۲۲٪ و در سال ۲۰۱۸ اوبر ۶۹ درصد سهم بازار را کنترل کرد، در حالی که لیفت Lyft به ۲۹ درصد افزایش یافت. براساس این روند به نظر می‌رسد که این ارقام طی چند سال آینده به سمت تعادل حرکت خواهند کرد و ما با نگاهی دقیق تر به رقبای اوبر نگاه خواهیم داشت.

نفوذ جهانی Uber

سه سال پس از آنکه کار او در در پاریس توسعه یافت، آنها در همان شهر با اولین سفر بین المللی خود در سال ۲۰۱۱ راه اندازی کردند. اوبر در طی چند سال بعد شروع به راه اندازی در شهرهای دیگر سراسر جهان کرد.

  • ۲۰۱۲ – لندن، انگلستان
  • ۲۰۱۳ – Mexico City، Mexico
  • ۲۰۱۳ – Taipei City، Taiwan
  • ۲۰۱۳ – ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی
  • ۲۰۱۳ – Bangalore، India
  • ۲۰۱۴ – پکن، چین
  • ۲۰۱۴ – لاگوس، نیجریه
  • ۲۰۱۵ – نایروبی، کنیا

این فهرست ادامه دار است و اوبر شروع به نفوذ به بازارها در هر گوشه ای از جهان کرد. در تصویر زیر جاهیی که اوبر امروز در دسترس است و فعالیت دارد را مشاهده میکنید.

uber map

این کاملا قابل توجه است که چگونه این شرکت توانسته است ظرف ده سال به بازارهای جهانی نفوذ کند.
این فقط به شما قدرت اپلیکیشن های موبایل را نشان می دهد. هر کجا که کاربران می توانند یک برنامه را از فروشگاه App یا اپ استور دانلود کنند، یک بازار بالقوه برای کسب و کار شماست. اوبر به وضوح این را شناخت و به همین ترتیب گسترش یافت.

مسابقه Uber یوبر

همانطور که ما به طور خلاصه اشاره کردیم اوبر دارای رقبا است. وقتی مفهوم تاکسی اینترنتی پدید آمد، خودرو های تاکسی بزرگ‌ترین رقبا بود. اما امروزه برنامه‌های کاربردی دیگری مانند Lyft وجود دارند که مدل کسب‌وکار مشابهی دارند.
ما با داده‌های واقعی نگاهی نزدیک‌تر به این رقبا خواهیم انداخت تا ببینیم که چه چیزی در آن جابه‌جا می‌شود.

تاکسی آنلاین ها در مقابل با خودرو های تاکسی:

شهر نیویورک به نظر می رسد معدن تاکسی در جهان است. هر گاه من یک خیابان نیویورک را تصویر می کنم به جاده هایی با کابین زرد فکر می کنم. اما در طول پنج سال گذشته، استفاده از تاکسی های اینترنتی به طور گسترده ای توانسته است نفوذ و در نهایت از سهم بازار تاکسی در نیویورک پیشی بگیرد. تصویر زیر یک مقایسه از مسافران تاکسی و نرم افزار های تاکسی آنلاین در بازه سالانه در NYC است.

statistics taxi New York City

نرخ رشد تاکسی اینترنتی ها در شهر نیویورک چیزی شگفت انگیزی نیست. تنها چهار سال است که سهم اپلیکیشن ها بیش از ۳۴۰۰ درصد رشد کرده اند. در حالی که در سمت دیگر تعداد مسافران تاکسی در طول ۹ سال فقط ۲۶٪ کاهش داشته است. البته واضح است که این روند به نفع کاهش تقاضا است  که خبر خوبی برای Uber میباشد.

هزینه Uber در برابر Lyft و در برابر خودرو های تاکسی

حالا نگاهی به هزینه سفر در مقایسه با این رقابت بیندازیم. تصویر زیر میانگین هزینه یک سفر ۵ مایلی در پنج شهر بزرگ آمریکا است.

taxi price uber Lyft statistics
در اکثر موارد یوبر Uber ارزانتر از همه است و در برخی از شهرهای دیگر نسبت به بیشتر رقبا ارزان تر است. اگر قصد دارید تاکسی در بوستون بگیرید هزینه آن تقریبا ۳ برابر بیشتر از اوبر است. یادتون باشه این اطلاعات UberX را تحلیل می کند که یک راه اقتصادی برای سفر است. قیمت برای سایر سرویس های Uber مانند UberSELECT، UberXL، یا UberBLACK گران تر خواهد بود.

بحث کردن در مورد اینکه چه کسی خدمات بهتری نسبت به تاکسی معمولی دارد، دشوار است. بنابراین این حقیقت که این کسب‌وکار می‌تواند خدماتی را ارایه کند که بهترین رقابت را داشته باشد و نرخ پایین‌تر، یکی از دلایلی است که چرا تاکسی اینترنتی ها اینقدر موفق بوده‌اند.

هیچ‌کس نمی‌خواهد برای خدمات پایین‌تر پول بیشتری بپردازد، حتی اگر به نیویورک(NYC) نگاه کنید، جایی که قیمت‌ها یک‌سان هستند. قبلاً دیدیم که چگونه تاکسی آنلاین ها در آن منطقه از تاکسی معمولی سبقت گرفته اند. بنابراین مشخص است زمانی که خدمات به مصرف کنندگان با گزینه‌های مختلف در یک منطقه با قیمت مشابه ارایه می‌شوند بازهم انتخاب می‌کنند که از اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی استفاده کنند.

آمار نصب اپلیکیشن Uber در مقابل لیفت Lyft

بر اساس گزارشاتی که تا الان بررس کردیم مشخص است که برنامه های کاربردی دیگر، خطر بیشتری نسبت به تاکسی ها برای یوبر Uber تهدید می کنند. بنابراین توجه شما را به تعداد افرادی که اپلیکیشن Uber را در مقایسه با اپلیکیشن Lyft دانلود می کنند را جلب میکنم.

download app uber vs lyft statistics
همانطور که از این نمودار می بینید Lyft از نظر نصب برنامه بر روی پاشنه های Uber قرار دارد. پیش از این ما شاهد داده هایی بودیم که نشان می دهد Uber به آرامی شروع به از دست دادن سهم بازار خود در مقابل Lyft می کند و این اطلاعات این ادعا را تایید میکند.

میانگین درآمد ماهیانه راننده ها

قطعا هر کدام از این استارتاپ های تاکسی اینترنتی بدون راننده کاملا هیچ و پوچ هستند و مهم ترین عامل برای جذب راننده ها درآمد آنها در کسب و کار تاکسی آنلاین ها میباشد. در تصویر زیر درآمد راننده ها را بررسی میکنیم.

much Uber drivers
همانطور که می بینید میانگین درآمد راننده یوبر ۳۶۴ دلار در هر ماه است که کمی کمتر از راننده لیفت Lyft ​​است. در اینجا یک تجزیه و تحلیل عمیق تر از این ارقام:

  • ٪۴۵ درآمد ۹۹ دلار یا کمتر
  • ٪۳۹ درآمد ۱۰۰ دلار تا ۴۹۹ دلار
  • ٪۱۱ درآمد ۱,۰۰۰ دلار تا ۱,۴۹۹ دلار
  • ٪۲ درآمد ۱,۵۰۰ دلار تا ۱,۹۹۹ دلار

فقط ۱۳٪ از تمام رانندگان Uber بیش از ۱۰۰۰ دلار در هر ماه درآند دارند

درآمد ساعتی راننده ها

حالا شما می‌دانید که رانندگان هر ماه چقدر درآمد دارند، اما این به ما نمی‌گویند که زمان آن‌ها در هر یک از تاکسی اینترنتی ها چقدر ارزش دارد. در این قسمت داده‌های اضافی در مورد میانگین درآمد ساعتی برای رانندگان به دست آمده‌است.

much hour Uber drivers
به طور متوسط یک راننده Uber مبلغ ۱۵.۶۸ دلار در ساعت درآمد دارد. بد نیست بدانید که حداقل دستمزد فدرال در ایالات متحده ۷.۲۵ دلار در هر ساعت است.
توجه داشته باشید که این درآمد برای رانندگان قبل از محاسبه هزینه های آنها است. رانندگان یوبر خودشان مسئول وسایل نقلیه خود هستند و بنابراین شما باید در مواردی مانند:

  • سوخت(گاز، بنزین و …)
  • بیمه
  • استهلاک
  • نگهداری

رانندگان لیفت Lyft در مقایسه با یوبر با میانگین ۱۷.۵ دلار به ازای هر ساعت پول کمتری درآمددارند اما رانندگان Lyft رضایت بیشتری دارند.۷۵.۸٪ از افرادی که برای Lyft رانندگی می کنند می گویند که آنها راضی هستند اما فقط ۴۹.۴٪ از رانندگان Uber با تجربه رانندگی خود رضایت دارند.

سن رانندگان نیز تاثیرات زیادی بر درآمد ساعتی برای هر دو راننده Uber و Lyft دارد. در اینجا یک دسته بندی از گروه های سنی راننده وجود دارد:

  • ۱۸ الی ۳۰ ساله ها ۱۷.۹۸ دلار در ساعت
  • ۳۱ الی ۴۰ ساله ها ۱۷.۱۷ دلار در هر ساعت
  • ۴۱ الی ۵۰ ساله ها ۱۶.۴۵ دلار در ساعت
  • ۵۱ الی ۶۰ ساله ها ۱۶.۱۵ دلار در هر ساعت
  • بیش از ۶۱ سال ۱۴.۵۷ دلار در ساعت

جمعیت شناسی مسافران ایالات متحده

هر کسی که از Uber استفاده می کند برنامه را از فروشگاه App یا اپ استور ها دانلود کرده است. این کاربران نیز مشتریان بالقوه برای برنامه شما هستند. برای اینکه برنامه شما موفق باشد باید بدانید که چه کسی کاربر هدف است. بیایید نگاهی دقیق تر به جمعیت کاربران Uber در ایالات متحده بیاندازیم:

US rider emographics
همانطور که میبینید مسافران خانم و آقا تقریبا با هم برابر هستند. اکثر کاربران Uber در سنین ۱۶-۳۴ هستند اما ۳۵٪ مسافران بیش از ۳۵ سال سن دارند.

آمار درآمد اوبرUber

هدف نهایی همه فعالیت های تاکسی های اینترنتی درآمد و پول میباشد و حالا بعد از تمام مواردی که گفته شد حالا درآمد Uber را بررسی میکینم. در سال گذشته درآمد سه ماهه Uber نزدیک به ۳ میلیارد دلار است.

Uber quarterly revenue
مهمتر از درآمد الگوی رشد است، برنامه شما ممکن است ۳ میلیارد دلار در هر سه ماه درآمد باشد(اگرچه این امر خوب خواهد بود). اما با گفتن این جمله، تا زمانی که شما گرایش به سمت بالا و ادامه دادن برای کسب پول بیشتر دارید، این یک نشانه عالی برای کسب‌وکار شما است.

هزینه های یوبر و درآمد خالص

برخی از کسب و کار یا استارتاپ درآمد زیادی دارند اما هزینه های آنها نیز چشمگیر است.

Uber net loss
در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ درآمد کل پلت فرم اوبر به مبلغ ۱۲.۷ میلیارد دلار بوده است. سود خالص اوبر از این مبلغ تقریبا ۳ میلیارد دلار بود و اما آن‌ها ۱.۱ میلیارد دلار ضرر کرده اند.
با اینکه نسبت به سال گذشته بیش از ۳۴% افزایش درآمد ناخالص داشته است اما همچنان ضرر میدهد. اما چطور ممکنه؟
به گفته Crunchbase، موارد زیر بزرگ‌ترین هزینه‌های Uber را در بر دارد:

  • فروش و بازاریابی – ۷۳۴ میلیون دلار
  • عمومی و اداری – ۷۰۴ میلیون دلار
  • تحقیق و توسعه – ۳۶۲ میلیون دلار
  • عملیات و پشتیبانی – ۳۴۴ میلیون دلار
  • سایر هزینه های عملیاتی – ۹۷ میلیون دلار

خلاصه فعلا هزینه‌های آن‌ها بیشتر از درآمد آن‌ها است.

میانگین ماهانه هزینه های کاربران در Uber در مقایسه با Lyft

همانطور که قبلا گفتم Uber بیش از ۱۲ میلیارد دلار در در سه ماه گذشته درآمد داشته است اما این پول از کجا می آید؟
در اینجا نگاهی به میزان هزینه استفاده از تاکسی اینترنتی ها در ایالات متحده میکنیم:

Average monthly spending
برخی از شهرها با بالاترین هزینه ماهانه برای هر کاربر از طریق اپلیکیشن ها:

  • San Francisco, CA – $۱۱۰
  • Boston, MA – $۹۵
  • New York, NY – $۸۴
  • Washington, DC – $۷۹
  • Philadelphia, PA – $۷۳
  • Miami, FL – $۷۰
  • Chicago, IL – $۶۶
  • Los Angeles, CA – $۶۴

در اکثر موارد کاربران Uber هزنیه بیشتری در ماه نسبت به Lyft برای سفر های خود میدهند.

ارزیابی Uber اوبر

با وجود اینکه این شرکت در حال از دست دادن میلیاردها دلار در هر سال است اما این شرکت هنوز بیش از ۷۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

Uber valuation
ارزش Uber بیش از شش برابر Lyft است. شرکت چینی Risingharing، Didi Chuxing، تنها شرکتهایی هستند که در زمینه ارزیابی میشود در کنار Uber اندازه گیری می شود.

دیگر سرمایه گذاری های تجاری Uber

خود اپلیکیشن Uber انواع مختلفی از سفر ها را مانند Uber X، UberPOOL و UberBLACK را دارد. اما اوبر دارای مشاغل تجاری دیگری مانند UberEATS است که یک اپلیکیشن کاملا جداگانه است.
در اینجا نگاهی به جایگاه UberEATS در سهم بازار تحویل(delivery) مواد غذایی است.

UberEATS
GrubHub در این دسته غالب است اما UberEATS هنوز به اندازه کافی تلاش می کند. همانطور که از این نمودار می بینید GrubHub در حال کاهش است در حالی که UberEATS در حال افزایش است.

نتیجه گیری

تکنولوژی و همچنین استارتاپ ها بخشی از زندگی ما شده است و همانطور که میدانید اسنپ، تپسی و … در شهر های ما فعالیت میکنند و روزانه هزاران مسافر را به مقصد میرسانند. جالب اینجاست که اینها فقط توسط یک اپلیکیشن موبایلی فعالیت خود را شروع کردند و همجنان فعالیت میکنند و درآمد دارند و در هر کجا که اپلیکیشن قابل دانلود و دسترسی باشد این استارتاپ ها میتوانند درآمد داشته باشند.
اوبر Uber انقلابی در تاکسی ها و سفر ها ایجاد کرد اما شما برای شروع نیاز نیست که حتما تحول بزرگی ایجاد کنید و میتوانید از uber ایده بگیرید و اپلیکشین خود را راه اندازی کنید. جهت درخواست طراحی اپلیکیشن یا مشاوره میتوانید با ما در تماس باشید.

منبع: شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن سورگ


admin
Share on Telegram Share on Facebook Share on Twitter
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

بدون دیدگاه