Loading...
سورگ » ایده استارتاپ اجاره خودرو و Car Sharing

ایده استارتاپ اجاره خودرو و Car Sharing

ایده استارتاپ اجاره خودرو و Car Sharing

استارتاپ اپلیکیشن اجاره روزانه خودرو و Car Sharing

ممکنه شما هم خودرویی در پارکنیگ خود داشته باشید که فقط برخی روز ها از آن استفاده میکنید و بیشر خودرو شما بلااستفاده میباشد. ایده استارتاپ اجاره خودرو یا ماشین اشتراکی یکی از ایده هایی است که آینده درخشانی برایش پیش بینی شده است. ایده Car Sharing یا ماشین اشتراکی کمی متفاوت با اجاره خودرو میباشد و در این مطلب به مبحث اجاره خودرو به صورت همتا به همتا(P2P) میپردازیم. ایده اجاره خودرو در ایالات متحده توسط استارتاپ تورو turo پیاده سازی و اجرا شده است و همچنین اکنون که این مطلب نوشته میشود هنوز استارتاپی در این زمینه فعالیتی ندارد و البته ناگفته نماند که اجرای این استارتاپ در ایران به دلیل اینکه خودرو یک کالای سرمایه ای محسوب میشود بسیار سخت میباشد.

در هر صورت قطعا در این زمینه اپلیکیشن هایی تحت عنوان اجاره روزانه خودرو یا اجاره ماشین فعالیت خواهند داشت و تفکر مردم را در رابطه با مالکیت خورد تغییر میدهند. صنعت اجاره خودرو در کشور های مختلفی روندی رو به رشد دارد و در تصویر زیر اطلاعات اجاره خودرو و درآمد آن را در آمریکا مشاهده میکنید:

اجاره خودرو

ماشین اشتراکی بازاری است که ظرفیت میلیاردها دلار را دارد و از همه مهم‌تر رشد و توسعه های زیادی داشته و خواهد داشت. شاید شما هم به راه اندازی این استارتاپ علاقه مند باشید و در ادامه به تحلیل این سیستم میپردازیم و در مطالب بعدی نکاتی در مورد طراحی اپلیکیشن اجاره خودرو و همچنین هزینه ساخت اپلیکیشن اجاره ماشین را منتشر میکنیم.

ثبت نام خودرو

در نمونه خارجی کاربران بعد از ثبت نام میتوانند لیست ماشین های خود را همراه با شهر و قیمت اجاره روزانه و جزئیات خودرو درج کنند. جزئیات خودرو شامل نام برند، سال ساخت یا مدل، تعداد درب ها و صندلی ها، توضیحات اضافی و ویژگی های خودرو مانند(GPS,SunroofAudio input) میباشد.

درخواست اجاره ماشین

کاربران با بازه زمانی اجاره مثلا از تاریخ ۱۴ مرداد تا تاریخ ۱۶ مرداد و انتخاب شهر میتوانند لیست ماشین های اجاره ای در شهر خود را همراه با موقعیت آنها و قیمت اجاره روزانه در نقشه مشاهده کنند. د لیست فیلتر هایی برای رسیدن به نتیجه دلخواه شما وجود دارد.

اپلیکیشن اجاره ماشین

برای ثبت درخواست باید هزینه را پرداخت کنید و در موقعیت خودرو آن را تحویل بگیرید و البته این امکان وجود دارد که ماشین به موقیعت شما با هزینه اضافی تحویل شما گردد. همچنین بعد از ثبت سفارش شما، مالک خودرو باید حداکثر تا ۸ ساعت سفارش شما را تایید یا رد کند که معمولا خیلی زودتر توسط مالکان خودرو تایید میشود و اگر مالک ماشین هر گونه سوالی داشته باشد میتواند قبل از تایید و رد کردن با مشتری ارتباط برقرار کند.
خودرو های اجاره داده شده توسط این استارتاپ تا یک میلیون دلار بیمه سرقت، خرابی و تصادفات میباشد و این کار به مالکان خودرو اطمینان خاطر را میدهد و در نهایت بعد از اتمام مدت اجاره، خودرو تحویل مالک میشود و میتوانند به یکدیگر مانند اپلیکیشن های تاکسی آنلاین امتیاز دهند.

مشکلات استارتاپ اجاره ماشین در ایران

در ایران همانطور که گفتیم ماشین یک کالای سرمایه ای محسوب میشود و کلی افراد با خرید خودرو تجارت میکنند و راه اندازی این استارتاپ در ایران بسیار سخت تر میباشد و چالش های زیادتری خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

سرقت خودرو

احراز هویت درستی در ایران برای کاربران وجود ندارد و همچنین خودرو های کمی GPS دارند و همچنین خیابان های شهرهای ایران دوربین های کمتری نسبت به آمریکا دارد و ممکن است این استارتاپ سامانه مناسبی برای سارقان خودرو باشد و براحتی ماشین ها را سرقت کنند و یا لوازم های خودرو را مورد سرقت قرار دهند. از این موارد سواستفاده ها در همه استارتاپ ها وجود داشته است و برای مثال درج آگهی های نا مناسب در سایت های آگهی و … اما در این استارتاپ حتی یک مورد هم میتواند آسیب جدی به برند و کسب و کار ایجاد کند و اعتماد همه کاربران از بین برود.

اعمال مجرمانه با ماشین

یکی دیگه از مشکلات انجام اعمال مجرمانه با خودرو اجاره ای میباشد که این مورد میتواند با همکاری بین استارتاپ و پلیس تا حد زیادی رفع شود و گزارشات استارتاپ برای اجاره خودرو ها در بازه زمانی که جرمی صورت گرفته است برای پلیس معتبر باشد و مالک خودرو دچار مشکل و دردسر نشود و همچنین احراز هویت بیشتری در اپلیکیشن صورت گیرد مانند تصویر کارت ملی و عدم سوپیشینه و مواردی از این قبیل که به امنیت بیشتر کمک کند.

خرابی ماشین

ممکن است ماشین در بازه زمانی اجاره خراب شود و این مورد مالک خودرو و اجاره کننده را دچار مشکل میکند و طرفین علت خرابی خودرو را پای یکدیگر می اندازند و یکی از راه های مناسب ورود کارشناس به داوری میان طرفین میباشد و علت خرابی خودرو را تشخصی دهند و اگر موارد مصرفی مانند تسمه تایم بود آنگاه شخص اجاره کننده نیاز به پرداخت خسارت نخواهد بود.

تصادف با خودرو

ممکن است خودرو در زمان اجاره دچار سانحه و تصادف شود که این مورد با ورود بیمه قابل جبران خسارت میباشد اما مشکل بزرگ باز هم فرهنگ خرید و فروش خودرو در ایران میباشد و علاوه بر جبران خسارت باید خسارت افت قیمت ماشین نیز پرداخت شود و همچنین خودرو که یک سرمایه برای مالک حساب میشود دیگر ارزش قبل از تصادف را نداد.

بیمه ها راه حل قطعی هستند

فرصت خیلی خوبی برای بیمه ها بوجود می آید که خدمات مخصوص به این نوع استارتاپ ها ارائه دهند و همکاری اختصاصی داشته باشند و جبران خسارات همه موارد بالا را تضمین دهد. همانطور که اشاره کردیم استارتاپ turo تا یک میلیون دلار خودرو های اجاره ای را بیمه میکند که این مبلغ بیش از چندین برابر قیمت خودرو میباشد و اطمینان خاطر زیادی را به مالکان خودرو میدهد.

شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن سورگ آماده همکاری و طراحی سامانه اجاره خودرو برای استارتاپ ها میباشد و در صورت تمایل برای مشاوره و استعلام قیمت ها با ما ارتباط برقرار کنید.


admin
Share on Telegram Share on Facebook Share on Twitter
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بدون دیدگاه