زمانی که سخت در کسبوکار خود کار میکنید ممکن است احساس کنید آخرین چیزی که میتوانید زمان خود را برای آن صرف کنید وبلاگ نویسی است. اوایل یک وبلاگ بیشتر شبیه یک دفتر خاطرات شخصی بود که مردم آن را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته بودند که میتوانید در مورد زندگی روزمره خود صحبت کنید و یا کارهایی را که انجام میدهید به اشتراک بگذارید. اما مردم فرصتی برای برقراری ارتباط با هر گونه اطلاعات در یک روش جدید پیدا کردند و دنیای وبلاگ نویسی را آغاز شد.
در این مقاله سعی خواهیم کرد شما را متقاعد کنیم که چرا وب سایت کسبوکار شما به یک وبلاگ نیاز دارد و سپس به چند نکته در مورد نحوه شروع کار وبلاگ نویسی اشاره میکنیم. شما در پایان این مقاله میتوانید تصمیم بگیرید که آیا وبلاگ نویسی میتواند به کسبوکار شما کمک کند یا نه! اگر بازاریابی محتوایی یک استفاده ارزشمند از زمان و منابع شما باشد.
بنابراین با نگاهی سریع به بازاریابی محتوا و اینکه چطور میتواند به رشد کسبوکار شما کمک کند، شروع می کنیم:
بازاریابی محتوا چیست؟
بطور خلاصه بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی است که براساس ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای با ارزش برای جامعه یا مخاطب هدف میباشد و در نتیجه خود را به عنوان یک مرجع در حوزه خود معرفی میکند. این امر به ایجاد رابطه قوی با خوانندگان و مشتریان بالقوه کمک میکند تا در نهایت منجر به افزایش فروش بدون نیاز به فروش سخت سنتی شود.
همیشه باید در نظر داشته باشیم که بازاریابی محتوا یک فرآیند بلند مدت است و لحاظ کردن آن در استراتژی بازاریابی کسبوکارمان، بسیار ضروری است. تمرکز اصلی در بازاریابی محتوا روی این است که رسانه ایجاد کنیم، نه اینکه رسانههای دیگران را اجاره کنیم و بابت آنها هزینه بپردازیم.
دلایل اصلی اینکه چرا وب سایت شما به یک وبلاگ نیاز دارد؟
اجازه دهید نگاهی به برخی دلایل عینی بیندازیم که چرا شما باید یک وبلاگ را به وب سایت خود اضافه کرده و به طور منظم انتشار محتوای را آغاز کنید. اگر شما طراح سایت هستید حتی میتوانید از این دلایل برای متقاعد کردن مشتریان طراحی وب خود استفاده کنید، چرا که آنها به یک وبلاگ به عنوان بخشی از پکیج وب سایت خود نیاز دارند.
دلیل ۱) فرصتهای بیشتری برای پیدا کردن
یک وبسایت تجاری معمولی ممکن است تنها ۵ تا ۱۰ صفحه باشد و هر پستی که شما در وبلاگ خود منتشر میکنید، صفحه دیگری از وب سایت شما است که در موتورهای جستجو شاخص گذاری یا ایندکس میشوند و به این معنی است که این یک فرصت دیگر برای وب سایت شما است که با جستجو در موتور های جستجو توسط افراد پیدا شود. اگر از تاکتیکهای اصلی بازاریابی محتوایی استفاده کنید شما میتوانید از وبلاگ خود برای پاسخ دادن به سوالات مخاطبین هدف خود استفاده کنید و زمانی که کاربران در گوگل به دنبال سوالات و مطالب مورد نظر خود هستند به سایت شما مراجعه میکنند. با سئو و تولید محتوای با کیفیت و دست اول، پست های وبلاگ شما در نتایج اولیه و صفحات اول سرچ های گوگل نمایش داده میشود سپس ترافیک هدفمند بیشتری به وب سایت شما میآورد.
دلیل ۲) ورود به دنیای بازاریابی در رسانههای اجتماعی
مشتریان ایدهآل شما احتمالا در حال حاضر در شبکه های اجتماعی عضو فعال هستند، بنابراین شما باید آنجا باشید تا آنها بتوانند شما را پیدا کنند. به اشتراک گذاری محتوای خود کاری است که باید در رسانه های اجتماعی انجام دهید تا بازدید کنندگان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید.
با این حال، اگر سایت شما فقط چند صفحه داشته باشد مگر چند بار میتوانید یک صفحه را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید! پس تنها چندین بار می توانید این محتوا را قبل از اینکه قدیمی شوند، به اشتراک بگذارید.
اما با یک وبلاگ فعال که به طور مرتب مطالب مفیدی را انتشار میدهد و به سوالات پاسخ می دهد، ارزش زیادی را به ارمغان می آورد و شما به طور ناگهانی چیزهایی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتهاید که مخاطب خود را جذب میکند.
دلیل ۳) بروز و فعال بودن و اعتماد سازی
گاهی اوقات کاربر قبلا از اینکه مشتری یا مشترک شما شود میخواهد مطمئن شود که شما از خدماتی که ارائه میدهید اطلاعات کافی دارید و به تمام سوالات در حوزه خود پاسخ داده اید و مهم تر از همه که آیا هنوز در کسب و کار خود فعالیت میکنید! که با انتشار مطالب و تاریخ مطالب که نشان دهنده فعالیت مستمر شما هست باعث میشود که مخاطب به شما اعتماد بیشتری داشته باشد.
دلیل ۴) تعامل با کاربر و ارتباط بیشتر
هر پست در وبلاگ شما و فرم ارسال دیدگاه در آن باعث میشود که مخاطبین شما فرصتی دیگر برای برقراری ارتباط با شما را داشته باشد. برخی از بازدیدکنندگان ممکن است وقت نداشته باشند یا فکر کنند که پرسش آنها از طریق فرم تماس شما یا یک ایمیل یا پیام را جواب ندهید. با این حال، پرس و جو آنها ممکن است در آخر یک پست درج شود و همچنین از نظرات کاربران و سوالاتی که تو کسب و کار شما وجود دارد را بیان میکنند.
دلیل ۵) فرصت های بیشتر در شبکه کسب و کارتان
با به اشتراک گذاشتن مطالبی که در بلاگ خود دارید، دیگر همکاران و فعالان در حوزه صنعت و کسب و کار خود را تحت تاثیر قرار داده اید که این امر می توانید برخی از فرصت های مفید را برای شما آغاز کند.
وقتی شما تو حوزه کسب و کار خودتان تولید محتوا میکنید و مطالب را منتشر میکنید باعث میشود که کسانی که در این کسب و کار شما فعال هستند شما را راحت تر پیدا کنند و ممکن است از مطالب شما استفاده کنند و شما را مبنع آن اطلاعات بدانند و ذکر کنند که ممکن است این تعامل با همکاران باعث ایجاد همکاری های دو طرفه بشود.
پس اگر بدنبال رقابت با همکاران خود هستید داشتن وبلاگ میتواند این رقابت را راحت تر و لذت بخش تر کند.
دلیل ۶) بهینه سازی SEO بطوری کلی برای وب سایتتان
همچنین داشتن محتوای بیشتر از سایت شما و ایندکس صفحات بیشتر در موتورهای جستجو بسیار مفید میباشد و برخی از مزایای SEO با افزودن یک وبلاگ به وب سایت کسب و کار شما بجود می آید.
وقتی محتوایی در وب سایت شما منتشر می شود، بیشتر خزنده های موتورهای جستجو وبسایت شما را می بینند و مطالب جدید سریعتر نمایان می شوند. این بدان معنی است که اعلامیه مهم شما یا محتوایی که شما ارسال می کنید به موقع است و شانس بسیار بیشتری برای مخاطبان شما است که با سرعت بیشتری مطالب شما را پیدا می کند و در مقایسه با اینکه وب سایت برای مدت طولانی فعالیتی جدیدی نداشته و مطالبی را منتشر نکرده و خاموش بوده است.
موتور های جستجو به وب سایت های فعال و بروز، بهای بیشتری میدهند و باید محتوایی که تولید میکنید دست اول باشد و کپی نباشد و اگر قسمتی از محتوا را کپی مرده اید بایستی لینک منبع را درج کنید.
دلایل زیاد تری برای داشتن وبلاگ وجود دارد که به مهمترین های آن ها اشاره کردیم و توصیه جدی ما این است که اگر سایت شما امکان پست گذاشتن ندارد، حتما بخش وبلاگ را به سایت خود اضافه کنید و اگر فکر میکنید.
بدون دیدگاه