Loading...
سورگ » تولید محتوا و راهکارهای آن بر اساس سئو

تولید محتوا و راهکارهای آن بر اساس سئو

همه ی چیز های خوب در اطراف شما هستند کافیست خوب ببینید

تولید محتوا و راهکارهای آن بر اساس سئو

روش و راهکار های تولید محتوا مبتنی بر سئو

یکی از نکات مهمی که امروزه برای تولید محتوا به آن توجه داشت سئو است. برای افزایش رتبه وب سایت باید محتوای با کیفیت تولید کرد. به همین دلیل است که امروزه تولید محتوا در نقطه توجه ویژه ای قرار گرفته است و مدیران وب سایت ها سعی در استخدام بلاگ نویسان با تجربه دارند.
از مشکلات اصلی و چشمگیر بلاگ نویسان تولید محتوای مناسب با کسب و کار و نیاز مخاطب است. پیدا کردن یک منبع معتبر متناسب با آن نیاز کار دشواری است که تولید کننده را به چالش می کشد.

داشتن ایده مناسب

اولین گام برای تولید یک محتوای با کیفیت داشتن ایده مناسب است. شما باید ابتدا حوزه کاری وب سایت خود را مشخص کرده و با توجه به آن شروع به ایده پردازی کنید و از میان آنها بهترین موضوع را برای تولید محتوای خود انتخاب کنید.

کلمات کلیدی

لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید و روی آن ها تمرکز کنید. این کار باعث می شود ایده های جدید تری به ذهن شما برسد. برای تولید محتوای فنی و با کیفیت تر از این کلمات استفاده کنید. برای این کار می توانید از ابزار های سئو برای تولید محتوا استفاده کرد مانند Google,ubersuggest و … در این ابزارها کلمات و عباراتی که بیشترین جست و جو را دارند پیدا کنید.

انتخاب عنوان مناسب برای جذب مخاطب

یکی از نکات قابل توجه در تولید محتوا انتخاب عنوان مناسب است. عنوان نباید به صورت کلی و تکراری باشد چرا که عنوان محتوا باعث جذب کاربر می شود و کاربر را به سمت سوق خود می کشاند پس در انتخاب آن دقت کنید و از کلمات کلیدی به صورت هوشمندانه در آن استفاده کنید.

سایر محتوا ها را مطالعه کنید

قبل از تولید مقالات و مطالب وب سایت های دیگر را چک کنید. اگر رقیبی در این کار دارید سعی کنید با بررسی وب سایت آن کم و کاستی ها را جبران کنید. اگر هم در حوزه کاری شما مقالات مناسبی نیست به نفع شماست چون میتوانید بهترین کار را ارائه دهید.

منبع معتبر شوید

سعی کنید نیاز کاربرانتان را با توجه به مسائل روز شناسایی کنید و باتوجه به نیاز آنها به تولید بپردازید. اگر همواره درخواست کابراتان را پوشش دهید به یک منبع معتبر و قابل اطمینان برای مخاطبتان تبدیل خواهید. به عنوان مثال مطالب را به صورت تیتر وار بیان نکنید این امر در تولید محتوا یک ضعف محسوب می شود. مطالب را ریز کنید و جزء به جزء توضیح دهید این کار سبب تمایز شما نسبت به دیگران می شود و همچنین موضوع را از چند جهت بررسی کنید بلکه ممکن است برای موضوع انتخابی شما مقالات مختلفی نوشته شده باشد می توانید از آن ها برا بررسی موضوع خود استفاده کنید روش و ایده های مقالات را مطرح کنید و ایده خود را معرفی و توضیح دهید.

از تکنیک استفاده کنید

شما به عنوان نویسنده باید از هوش و ذکاوت خود استفاده کنید و مخاطب را مجاب کنید که محتوای شما را بخواند. به عنوان مثال در بحث و مقایسه بین دو نرم افزار فقط به بیان نکات مثبت نپردازید چرا که این کار را همگان انجام میدهند به بیان ضعف ها و اشکالات بپردازید و مخالف دیگران بنویسید تا مخاطب را جذب خود کرده باشید این نشان میدهد که شما فرد نکته بینی در تولید محتواد هستید که دیگران به آن توجهی نداشته اند. به این کار در دنیای تولید محتوا می گویند ” تکنیک خوانده شدن مقاله “.

یک لیست از مقالات تولیدی خود داشته باشید

یک لیست کامل از تمامی مقالات تولیدی وبسایت خود تهیه کنید. مزیت این کار این است که شما به راحتی میتوانید نسبت به موضوع اصلی وب سایت خود، به بقیه بخش ها بک لینک بدهید.

مقالات خوب را شناسایی و استفاده کنید

افراد متخصص در زمینه مقاله نویسی را پیدا کنید و از مقالات آنها در وبسایت خود استفاده کنید. شما می توانید با نگارشی متفاوت محتوای آن را با ذکر منبع در مقالات خود استفاده کنید. بهتر است این کار را هفتگی یا ماهیانه انجام دهید این کار باعث لینک دهی سایت های دیگر به سایت شما می شود.

برای تولید محتوا از نیاز کاربران استفاده کنید

کاربران برای رفع نیاز هایشان از طرح سوال استفاده می کندد و به دنبال جواب آن هستند شما میتوانید از این سوال ها استفاده کنید و مقالات علمی تولید کنید و در اختیار افراد بگذارید.

از کاربران خلاق استفاده کنید

در بین کاربران شما افرادی هستند که که دارای ایده های آموزشی میباشند میتوانید با کمک آنها مقاله آموزشی تولید کنید و در واقع آنها نویسنگان شرکت شما خواهند شد. مزیت این کار این است که به افراد کمک کرده اید که محتوای تولیدی آنها نشان داده شود و اینکه آنها در رزومه کاری خود از اسم شرکت و وبسایت شما استفاده میکنند و به برند سازی شما کمک خواهند کرد.

رموز را بیان کنید

هر کسب و کاری دارای رموز و شایعه های زیادی است شما با بیان آنها و آوردن ادله کافی آنها را اثبات یا رد میکنید این کار باعث میشود که مخاطب دچار تردید نشود و همه چیز با صراحت برایش قابل فهم باشد.

تولید محتوا به روز انجام بدید

همواره راه ها و روش های جدیدی برای تولید محتوا بوجود می آید. شما به عنوان یک فرد تولید کننده باید اطلاعات خود را به روز کنید. بهترین نقطه شروع بازنشر دادن مقالات قدیمی است به طوری که لینک و آدرس عوض نشود یا موضوع اصلی مقاله تغییر نکند.
برای جذب مخاطب انتخاب نوع فونت تاثیر بسزایی دارد. شما می توانید در مقالاتتان از عکس استفاده و توضیح هر مبحث را در کنار یک عکس شروع کنید چرا که خواندن مطلب طولانی باعث خسته شدن فرد متقاضی می شود. در تولید محتوا باید به نکات نگارشی توجه ویژه داشته باشید و هر کدام از آنها را در جای صحیح خود به کار ببرید استفاده غلط از آنها باعث پایین آمدن درک مخاطب از مطلب شما خواهد شد و ممکن است منظور شما را اشتباه متوجه شود.
در هنگام تولید محتوا باید دقت داشته باشید که چگالی آن براساس آخرین الگوریتم سئو باشد و در آن نکاتی که گفنه شد مانند کلمات کلیدی، عنوان ها و … رعایت شود.

طول مطالب را رعایت کنید

اندازه محتوای استاندارد بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه است و حداقل تعداد کلماتی که بکار می برید ۳۰۰ کلمه است. اگر مطلب شما کمتر از ۳۰۰ کلمه باشد از نظر گوگل ممکن است جریمه شوید چون اصلا بلاگ در نظر گرفته نمی شود و اگر بیشتر از ۳ هراز کلمه باشد بهتر است در دو مقاله تقسیم کنید.

متا تگ مناسب انتخاب کنید

اگر بخواهیم متا تگ را توصیف کنیم باید اینگونه توضیح دهیم: زمانیکه یک موتور جستجو صفحه شما را پیدا می کند باید آن را همراه با اطلاعاتی از سایت شما فهرست کند(به بانک اطلاعاتی قابل جستجوی خود اضافه کند).
در حال حاضر موتور های جستجوی زیادی از برچسب های استفاده میکنند که به شما اجازه می دهد کلمات کلیدی و توصیف صفحه خود را در آن قرار دهید. این امر به شما کنترل بیشتری می دهد که صفحه شما در یک جستجو چگونه نمایش داده شود که اغلب باعث ترافیک بیشتر به سایت شما می شود.
انتخاب متا تگ عنوان(Title) را جدی بگیرید باید متناسب با متن شما باشد اگر گوگل متوجه شود عنوان شما ارتباطی با محتوای شما ندارد، وبسایت را جریمه خواهد کرد.
در انتخاب متا تگ توضیحات(Description) که طبق نظر بسیاری از مختصصین سئو مهمترین متاتگ میباشد دقت لازم را به عمل آورید، این متا تگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به سئو سایت شما کمک زیادی میکند. زمانی که وبسایت شما توسط موتور جستجو در صفحه نشان داده میشود، توضیحات شما زیر عنوان سایت شما نشان داده میشود. گوگل یکی از متا تگ هایی را که مورد بررسی قرار میدهد همین متا تگ توضیحات می باشد. بهتر است متا تگ توضیحات را خودتان درج کنید و اما در اکثر مقالات اگر ننوشتید خود گوگل متوجه میشود و آن را معمولا از ابتدای مطلب و یا قسمتی که کاربر بدنبال آن جستجو انجام داده است تولید می کند.

منابع مورد استفاده را معرفی کنید

اگر مطلب یا مقاله خود را از سایتی دیگر رونوشت کرده اید منبع آن را ذکر کنید تا توسط گوگل جریمه نشوید. با این کار کاربر به محتوای تولیدی شما اطمینان میکند و همچنین با استفاده از لینک های داخلی به دیگر مقالات مرتبط لینک دهید که تعداد این لینک ها باید متناسب با حجم محتوا باشد.

دسته بندی مقالات

محتوای تولیدی خود را با توجه به موضوع دسته بندی کنید تا هم کاربر حوزه مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کند و هم با لینک دهی داخلی دسترسی به آن آسان تر شود.


admin
Share on Telegram Share on Facebook Share on Twitter
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.8]

1 دیدگاه


نسترن

بسیار مفید و عالی

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ ۰۹:۲۹