Loading...
سورگ » گوگل مپ(google map) رایگان نیست!تحریم گوگل مپ

گوگل مپ(google map) رایگان نیست!تحریم گوگل مپ

ما بهترین راه حل های دیجیتالی را برای شما ارائه می دهیم

گوگل مپ(google map) رایگان نیست!تحریم گوگل مپ

گوگل مپ از دسترس خارج شد و مشکل نمایش نقشه در سایت ها Oops! Something went wrong

اگر به سایت هایی که دامنه IR دارند توجه کرده باشید نقشه گوگل محل دفتر شرکت که معمولا در صفحه ارتباط با ما میباشد نمایش داده نمیشود و با پیغام:

Oops! Something went wrong.
This page didn’t load Google Maps correctly. See the JavaScript console for technical details.

 
در مرورگر های کروم همراه بود که این اتفاق از تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ اتفاق افتاده است. در برخی از خبرگذاری ها این اتفاق را فقط به تحریم های جدید گوگل علیه ایران ربط داده اند و گفته بودند که فقط برای دامنه های آی آر IR این محدودیت بوجود آمده است اما قطع یکباره گوگل مپس روی کسب‌ و کارهای اینترنتی ایرانی‌ها تقریبا با یک تغییر سراسری و اساسی در مدل سرویس‌دهی API‌های گوگل مپس همزمان شده است و این مشکل برای تمام سایت های دنیا پدید آمده است. از ۱۱ ژوئن برنامه‌نویسان برای دستیابی به این API‌ ها نیاز به بیلینگ اکانت دارند.
پیش از این گوگل اعلام کرده بود که از ۱۱ ژوئن تمامی توسعه‌دهندگان برای دسترسی مجاز به API‌های گوگل مپس باید بیلینگ اکانت (billing account) داشته باشند، این تغییرات همچنین نیازمند داشتن کردیت کارت است که مشکلات برنامه نویسان ایرانی را بیش از پیشتر کرده است.

قرار است پلتفرم گوگل مپس با ارتقای خود مشکلات را برای توسعه دهندگان برطرف کند و درهمین راستا از کاربران هزینه‌ای دریافت می‌کند. با وجوداینکه این محدودیت یک روز قبل از زمان اعلام شده از سوی گوگل اعمال شده، تاکنون هم گوگل توضیح رسمی درباره این محدودیت نداده است، اظهارنظر قطعی درباره اینکه قطع این سرویس برای کسب‌وکارهای ایرانی به دلیل تحریم‌های بیشتر یا تغییرات سراسری سرویس‌دهی گوگل بوده فعلا ممکن نیست، اما اینکه این محدودیت سراسری است و در کل دنیا اعمال شده است احتمال بیشتری دارد تا اینکه فقط برای ایران اعمال شده باشد.
معمولا قشر آسیب پذیر و بیشترین کسانی که این محدودیت ها یا تحریم ها بر روی آنها تاثیر دارد توسعه دهندگان و برنامه نویسان ایرانی هستند که حتی برای پراخت خدمات گوگل مپ معضلاتی وجود دارد که کار را برای آنها سخت میکند.


admin
Share on Telegram Share on Facebook Share on Twitter
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

3 دیدگاه


هاشمی

گل بود به سبزه آراسته شد! آدرس هم بخای تو سایتت نشون بدی باید پول بدیم!!! از این به بعد عکسشو میذارم

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ۱۰:۰۴

ستاری

نقشه فقط برای دامنه های آی آر باز نمیشه و دلیلش هم فقط تحریم گوگل علیه دامنه های ir هست

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ ۱۱:۳۶

سعید

سایت جوانه زرین را در گوگل سرچ کنید. مثل این سایت اگر نقطه بزنیم مشکل حل میشه خیلی راحت و بدون دردسر. نیاز به api key هم نداره

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۱:۱۸