Loading...
سورگ » طراحی سایت و اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال

طراحی سایت و اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال

هر جا كه هستيد، همانجا نقطه آغاز است.

طراحی سایت و اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال

طراحی سایت و اپلیکیشن صرافی ارز دیجیتال

در این مطلب قصد راهنمایی کاربران برای راه اندازی و خرید اسکریپت صرافی ارز دیجیتال را داریم که اگر شما علاقه مند به طراحی سایت و اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال هستید، توصیه میکینم این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب ما تمام نکات و جزئیات و همچنین امکاناتی که یک سیستم صرافی آنلاین میتواند داشته باشد را بررسی میکنیم و همچنین در این مطلب فرض بر این است که شما از قبل اطلاعاتی در زمینه ارزهای دیجیتال و رمز پایه دارید.

امکانات پنل صرافی

قبل از سفارش یا خرید سایت پنل صرافی باید امکاناتی که مورد نظر شماست لیست شوند و قطعا نمونه هایی را در نظر دارید که بهتر است به صورت یک دایکومنت مستند سازی کنید و لینک نمونه ها در مستندات خود به همراه توضیحات درج کنید.
ما لیستی از امکاناتی که مناسب و قابل استفاده در اسکریپت صرافی است را به شما پیشنهاد میدهیم که شما میتوانید برای پروژه خود از این امکانات استفاده کنید و آنها را کم و زیاد کنید تا به پنل دلخواه خود برسید.

احراز هویت

احراز هویت یکی از مهمترین فاکتور ها در این سیستم میباشد که در سایت ها به صورت متفاوتی احراز هویت صورت میگیرد اما بهترین روش از نظر ما ابتدا احراز هویت موبایل با ارسال کد اعتبارسنجی و بعد تکمیل پروفایل و ثبت اطلاعات و مدارک لازم میباشد و حساب کاربری مشتری توسط ادمین بررسی و تایید شود و بعد از تایید مشتری بتواند سفارشات خرید و فروش ارز را ثبت کند. همچنین برای امنیت بیشتر، برای کاربر مبلغی به عنوان حداکثر مبلغ خرید به صورت روزانه تعریف شود. بعنوان مثال کاربری که فقط اطلاعات شخصی را درج کرده است حداکثر ۳۰ میلیون ریال در روز خرید داشته باشد و کاربری که علاوه بر اطلاعات شخصی، آدرس و کد پستی و تلفن خود را تکمیل کرده است از میزان خرید روزانه بیشتری برخوردار باشد.

خرید و فروش انواع ارز های دیجیتال

ارز هایی که قصد خرید و فروش را دارید مشخص کنید و در نظر داشته باشید که همه ارزها خرید و فروش ها به صورت اتوماتیک انجام نمیشود و بعنوان مثال پی اس ووچرز(PSVouchersووچر پرفکت مانی(perfectmoneyبیت کوین Bitcoin اکثر ارزهای دیجیتال کاملا به صورت اتوماتیک خرید و فروش صورت میگیرد اما ارزهای رمز پابه مثل بیت کوین(bitcoin)، تتر(tether)، ریپل(ripple) و.. فقط خرید کاربر از شما به صورت اتوماتیک انجام میشود و فروش کاربر به شما اتوماتیک نیست و کاربر ابتدا باید ارز را انتقال دهد و بعد از انتقال TxID را درج کند و شما بررسی کنید و بعد از صحت تراکنش مبلغ را برای کاربر واریز کنید.
بهتر است قبل از درخواست طراحی سایت صرافی حساب های ارزی خود را ایجاد و وریفای کرده باشید که سرعت انجام پروژه بیشتر شود و همچنین برخی از سایتهایی که قبلا به ایرانی ها خدمات میدادند اکنون کاربران ایرانی را تحریم کرده اند که ممکن است کار شما را با مشکل مواجه کند و بعنوان مثال سایت بزرگ بایننس(Binance) حساب های ایرانی را وریفای نمیکند و شما قادر نخواید بود که با API فروش ارز های رمزپایه داشته باشید و جایگزین مناسب برای ایرانیان سایت Gate.io میباشد.

ارز به ریال و ریال به ارز

معمولا در فرم های خرید ارز(بعنوان مثال خرید بیت کوین) معمولا مقدار ارز یا مقدار ریالی ارز را از کاربر سوال میکنند که روش ایده آل این است که کاربر در دو فیلد مجزا بتواند مقدار ارز و مقدار ریال را درج کند و اگر مقدار ارز را درج کرد فیلد مقدار ریالی معادل ارز اتوماتیک پر شود و اگر مقدار ریالی درج شد آنگاه مقدار ارز معادل آن در بصورت اتوماتیک تکیمل شود و دارا بودن این ویژگی در فرم های خرید ارز به کاربران حس بهتری برای خرید میدهد و آزادانه مقدار ارز یا ریال خود را درج میکنند.
در تصویر زیر یک نمونه از فرم خرید بیت کوین را مشاهده میکنید.

خرید و فروش بیت کوین

خرید با کارت بانکی های تایید شده

یکی از سیاست های امنیتی بین صرافی های ارزهای دیجیتال، خرید فقط با کارت های تایید شده توسط مدیر سایت میباشد. برای مثال کاربر مشخصات کارت بانکی خود را در پنل خود ثبت میکیند و کارت بانکی میبایست توسط ادمین تایید شود و کاربر برای خرید و فروش فقط از همان کارت بانکی باید استفاده کند و اگر خریدی غیر از کارت بانکی تایید شده انجام دهد سفارش کاربر انجام نمیشود و تیکتی به صورت اتوماتیک برای کاربر ایجاد میشود که باید کارت خود را ثبت کند و با کارت های ثبت شده خرید خود را انجام دهد. مهمترین دلیل این سیاست امنیتی برای این است که از کارت های سرقتی خرید ارز صورت نگیرد.

کیف پول

کیف پول در اسکریپت صرافی آنلاین ارز دیجتال از مهمتری امکانات میباشد و این ویژگی کاربر را قادر میسازد که کیف پول را شارژ کند و خرید های خود را با مبلغ موجودی کیف پول انجام دهد و هر بار خرید لازم به درج اطلاعات حساب خود در درگاه بانکی نباشد و علاوه بر این میتواند مبلغ ریالی فروش های خود را در کیف پول داشته باشد. کیف پول فقط یک ویژگی برای کاربر نیست و بلکه یک ویژگی مهم برای مدیر سایت هم محسوب میشود و میتواند درآمدی از سود موجودی کاربران در کیف پول داشته باشد و اصطلاحا سود خواب پول کاربران را استفاده کند.
کیف پول سیستم صرافی کمی پیچیدگی خاصی نسبت به کیف پول های سیستم های فروشگاهی دارد که این نکات را به طراح خود گوش زد کنید و یکی از نکات این است که واریز به کیف پول باید با کارت های بانکی تایید شده انجام شود و در غیر این صورت کاربر ابتدا حساب خود را با هر کارتی شارژ میکند و بعد خرید خود را انجام میدهد. نکته بعدی امکان برداشت از کیف پول میباشد که درخواست های برداشت کاربر باید ثبت شود و برای مدیر سیستم ارسال شود تا مدیر تایید و واریز نماید.

سیستم بازاریابی

سیستم معرفی و دریافت پورسانت میتواند یکی از ویژگی های اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال باشد و این امکان با سیاست های متفاوتی قابل اجرا است و بعنوان مثال با هر معرفی یک مبلغ ثابت به معرفی کننده واریز شود و یا با هر خرید کاربر یک درصد مشخصی به بازاریاب یا معرفی کننده واریز شود. در نمونه طراحی سایت صرافی ارز یجیتال که شرکت ما انجام داده است به این صورت است که برای خرید هر ارز مقدار درصد معینی(مثلا ۱ درصد) یا مبلغ ثابتی(مثلا ۱۰۰۰۰ تومان) به بازاریاب واریز میشود و این تنظیمات در پنل ادمین برای هر ارز به صورت جداگانه قابل تغییر است.

ورود دو مرحله ای

یکی دیگر از سیاست های امنیتی که باعث افزایش امنیت برای حساب های کاربری مشریان میباشد ورود دو مرحله ای است. ورود دو مرحله ای میتواند از طریق پیامک و یا از طریق گوگل(Google Authenticator) باشد. ورود دو مرحله ای از طریق پیامک علاوه بر مشکلاتی مانند دیر رسیدن پیامک دارای هزینه زیادی میباشد. تصور کنید هر کاربر در روز دوبار لاگین کند و اگر تعداد کاربران فعال شما دو هزار نفر باشد یعنی روزی ۴ هزار پیامک فقط برای ۲ هزار کاربر ارسال میشود و با افزایش کاربران شما این تعداد بسیار زیاد تر میشود و هزینه زیاد برای شما خواهد داشت و بهترین روش ورود دو مرحله ای از طریق Google Authenticator میباشد که با اسفاده از اپلیکیشن کد های شش رقمی احراز هویت به کاربر نمایش داده میشود و همچنین امنیت بیشتری دارد و رایگان میباشد، ابلته یکی از مشکلاتش این است که ممکن است کابر اقدام به نصب اپلیکیشن گوگل نکند و از نظر ما بهترین روش ورود دو مرحله ای پیامکی و گوگل در کنار هم باشند و کاربر به انتخاب خود یکی از آنها را انتخاب و استفاده کند.

ورود دو مرحله ای

امکانات عمومی

امکاناتی مانند مشاهده سفارشات به همراه جزئیات، ثبت تیکت، ویرایش پروفایل، مشاهده گزارشات به همراه نمودار، مشاهده گزارشات بازاریابی، گرافیک مناسب برای پنل کاربری و … جزء امکانات عمومی و بدیهی پنل میباشد که باید پیاده سازی شود.

امکانات پنل مدیریت

پنل مدیریتی در طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت صرافی ارز های دیجیتال از مهمترین اجزاء سیستم میباشد و بررسی های زیادی در پنل بایستی صورت گیرد و تمام موارد پیش بینی شده باشد.

  • مشاهده گزارشات کلی سیستم و ریز گزارشات در بازه های زمانی متفاوت. به عنوان مثال تعداد یا مبلغ کل خرید ها یا فروش های روز،ماه یا سال جاری و همجنین بیشترین خرید ارزها بصورت جداگانه
  • پاسخ به تیکت ها و تغییر وضیعت آنها و ارسال فایل در تیکت برای کاربر
  • مشاهده و مدیریت سفارشات خرید ها و فروش ها در لیست به همراه فیلتر ها و امکان دریافت فایل پرداخت گروهی برای بانک ها
  • مشاهده کاربران در انتظار تایید و کارت بانکی های در انتظار تایید و برداشت ها از کیف پول در انتطار تایید و سفارشات در حال بررسی و اقدام به بررسی همه موارد و تغییر وضعیت آنها
  • ارسال اطلاعیه به صورت ایمیل و نوتیفکیشن و پیامک به کاربران و کاربران گروهی مانند کسانی که یکبار تاکنون پی اس ووچرز خریداری کرده اند
  • تنظیمات که مهمترین بخش پنل ادمین میباشد و توکن ها و یوزر و پسورد های حساب ها باید در آن تعریف شود که بعد از اتمام طراحی آنها را تغییر دهید تا دسترسی به سوء استفاده احتمالی طراحان اسکریپت را ببندید و بسیاری تنظمیات دیگر که میتوان در نظر گرفت که در نمونه طراحی شده توسط شرکت سورگ بیش از ۷۰ مورد تنظیمات پیاده سازی شده است
  • مشاهدا کاربران به همراه ویرایش تمامی اطلاعات آنها و امکان مشاهده به همراه فیلتر هایی مانند کاربران وب سایت و اندروید و ربات تلگرام و …
  • مشاهده پنل هر کاربر با امکانات ویرایش و مشاهده اطلاعات شخصی، رمز عبور، حداکصر میزان خرید، مبلغ موجودی کیف پول، مدارک، تایید و بلاک کاربر، ارسال اطلاعیه برای کاربر، لیست کارت بانکی های، سفارشات کاربر، تراکنش های مالی، بازاریابی و کسب درآمد کاربر
  • لیست تمامی بازاریابی های انجام شده به همراه مبلغ های واریزی پورسانت ها
  • لیست تراکنش های کیف پول تمامی کاربران به همراه تغییر وضعیت آنها و پرداخت و تایید گروهی
  • و …

تمامی امکاناتی که تا اینجا مطالعه کردید برخی از ویژگی های نمونه کار اسکریپت خرید و فروش ارز دیجیتال یا صرافی ارز دیجتال شرکت سورگ میباشد که برای مشاوره و مشاهده نمونه کارها و قیمت طراحی صرافی ارزهای دیجتال میتوانید با ما ارتباط بر قرار کنید.

طراحی سایت بیت کوین طراحی سایت پرفکت مانی
طراحی سایت ووچر پرفکت مانی
طراحی سایت وبمانی
طراحی سایت خرید و فروش پرفکت مانی
طراحی سایت خرید و فروش وبمانی
طراحی سایت خرید و فروش
طراحی سایت فروشگاه وبمانی
طراحی سایت فروشگاه پرفکت مانی
طراحی سایت خرید و فروش ازر
طراحی سایت فروش ازر دیجیتال
طراحی سایت ارز دیجیتال
طراحی سایت وب مانی


طراحی سایت خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، بیت کوین، پرفکت مانی، وبمانی، ووچر و پیمر با امکانات کامل و سئو بالا

طراحی سایت پرفکت مانی، وبمانی و ووچر


Share on Telegram Share on Facebook Share on Twitter
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.8]

بدون دیدگاه