Loading...
سورگ » ایده های استارتاپ جدید در سال ۲۰۱۸

ایده های استارتاپ جدید در سال ۲۰۱۸

ما بهترین راه حل های دیجیتالی را برای شما ارائه می دهیم

ایده های استارتاپ جدید در سال ۲۰۱۸

50 ایده برتر استارتاپ جدید در سال ۲۰۱۸

در این مقاله ۵۰ ایده استارتآپی که در سال ۲۰۱۸ میتوانید روی آنها کار کنید را معرفی میکنیم. در سالهای اخیر نیز مشاهده کردیم که سودآورترین کسب وکارهای دنیا استارتاپ ها بودند. در این مطلب با ۵۰ مورد از برترین ایدههای سال ۲۰۱۷ آشنا خواهید شد. ما این ایدهها را براساس رنکینگهای جهانی انتخاب کردهایم و تنها هدفمان ارائهی دیدی نسبت به برترین ایدههای جهانی است. مسلما کپی کردن این ایدهها برای مخاطبانی که تفاوتهای بسیاری با مخاطبان خارجی دارند، کاری از پیش نخواهد برد.

۱) پلتفرمی برای کرایه ی مکانهای اقامتی

نمونه ی خارجی: AIRBNB
logo AIRBNB
یک وبسایت که افراد مکانهای اقامتی خود را در آن کرایه میدهند. در این وبسایت بیش از ۲ میلیون مکان فهرست شده وجود دارد که در ۳۳ هزار شهر و ۱۹۱ کشور است. این شرکت در سال ۲۰۰۸ در سانفرانسیسکو به وجود آمد.
استارتاپ ایر بی ان بی در سال ۲۰۱۴ ،تقریبا ۱۲۰ میلیون دلار بودجه خطرپذیر از شرکتهایی مانند وای کامبینیتر و مبالغ دیگری از سایر شرکتها جذب کرد.
شروع این استارتاپ اینگونه بود که دو جوان آمریکایی تصمیم گرفتند تا اتاق شیروانی خانهشان که تختهای بادی مجهزی داشتند را به یک مسافرخانه کوچک تبدیل کنند و اجاره دهند. بعد از راهاندازی یک وبسایت کوچک توانستند سه تا مسافر جذب کنند که به آنها صبحانه خانگی نیز ارائه دادند.

 

۲) بستری برای نشر الکترونیکی آنلاین

نمونه ی خارجی: مدیوم
medium logo

مدیوم یک پلتفرم نشر الکترونیک آنلاین است. این پلتفرم یک مثال تکامل یافته از روزنامه نگاری اجتماعی است که در عمل به عنوان یک سرویس میزبانی وبلاگ شناخته میشود و ترکیبی از مجموعه افراد آماتور، حرفهای، ناشران، نشریات و وبالگهای رسمی را در بر میگیرد.
مدیوم در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد. در آغاز برای مدت کوتاهی، شبیه نوع دیگری پلتفرم وبلاگنویسی بود که تنها جنبه دعوتی داشت. در زمان کمی در سال ۲۰۱۳ به سرعت ویروسی شد. تمام نویسندگان غیرحرفهای مانند بازاریابان، سیاستمداران اجازه یافتند که مانند روزنامه نگاران انواع مختلف محتوا را در این وبسایت بنویسند.
البته نمونه های ایرانی مشابه با این سرویس همچون ویرگول یا روال وجود دارند، اما همچنان جای خالی یک سرویس متفاوتتر حس میشود.

 

۳) سرویس اشتراک گذاری تصویر

نمونه ی خارجی : ۵۰۰px
logo 500px

این فروشگاه اینترنتی، سرویس اشتراک گذاری عکس برای عکاسان حرفهای است. این سرویس در تاریخ ۲۰۰۹ در تورنتو کانادا توسط دو عکاس ایجاد شد و در سال اول یک هزار کاربر داشت و در سال ۲۰۱۱ تعداد کاربران وبسایت به بیش از ۸۵ هزار نفر افزایش یافت و در اکتبر ۲۰۱۱ کاربران وبسایت به بیش از سه میلیون نفر رسید.
در این وبسایت شما هم به عنوان خریدار عکس و هم به عنوان یک عکاس میتوانید فعالیت کنید. برای عدم محدودیت در دانلود عکس باید اشتراک سالیانه ۵۰ دالر را پرداخت کنید. اگر هم به
عنوان عکاس فعالیت کنید میتوانید عکسهای خود را برای فروش بگذارید و ۸۰ درصد مبلغ فروش به شما تعلق خواهد گرفت.

 

۴) اپلیکیشنی برای مدیریت چندین حساب شبکه های اجتماعی

نمونه ی خارجی: Hootsuite
hootsuite logo
Hoostsuite اپلیکیشنی است که امکان مدیریت و کنترل چندین حساب کاربری را در شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و فوراسکور را به راحتی به شما میدهد.
ابزارهای کاربردی متنوعی در Hootsuite وجود دارد مانند امکان انتشار خودکار پستها در تاریخ و زمان های تنظیم شده روی انواع سرویسهای اجتماعی. یکی دیگر از کاربردهای این اپلیکیشن امکان بهرهگیری از ابزار تحلیل ا ست که میزان استقبال از پستهای به اشتراک گذاشته را در قالب نمودار نمایش میدهد.
استفاده از اپلیکیشین Hootsuite رایگان است ولی برای بهره گیری از تمام امکانات آن از قبیل اضافه کردن بیش از ۵۰ حساب کاربری، باید هزینه پرداخت کنید.

 

۵) سایت پرسش و پاسخ

نمونه ی خارجی: Quera
Quera logo
سایت Quora یک وبسایت پرسش و پاسخ است. سایتی که در آن مردم سوالاتشان را میپرسند و از طریق کاربران سایت پاسخ میگیرند. نکتهی جالب توجه در این مورد حضور افراد شناخته شده و متخصصان حوزه های مختلف در این سرویس است سایت Quora یک وبسایت پرسش و پاسخ، جهت کسب و به اشتراک گذاشتن دانش است که پلتفرم برای پرسییدن سولات و ارتباط با افرادی است که پاسخهای با کیفیتی در اختیار شما قرار میدهند.
این سرویس در سال ۲۰۰۹ در کالیفرنیا شروع به کار کرد و یک سال بعد سایت آن راه اندازی شد.

 

۶) یک پایگاه آنلاین از تصاویر متحرک

نمونه ی خارجی: Giphy
Giphy logo
با استفاده از این ابزار میتوانید از فیلم مورد نظرتان یک عکس متحرک بسازید و یا از چند عکس متحرک یک اسالیدشو بسازید.
Giphy یک پایگاه آنالین و موتور جستجو است که به کاربران امکان جستجو و به اشتراک گذاری فایلهای متحرک را میدهد. این سایت شامل هزاران تصویر متحرک است که در دسته بندی های مختلف وجود دارند و با هشتگ “#” مرتب شده اند.
این سرویس در سال سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد که در ابتدا تنها به عنوان موتور جستجو برای پیدا کردن تصاویر متحرک (GIF) استفاده میشد.
Giphy یک وبسایت محبوب است که کار جستجو و یافتن تصاویر متحرک را برای شما بسیار راحت میکند.

 

۷) سرویسی برای ایجاد طرحهای گرافیکی زیبا

نمونه ی خارجی: کانوا
canva logo
استارتاپ Canva برای طراحی محتوای شبکه های اجتماعی به کار میرود. روش کاربرد این استارتاپ براساس drop& Drag میباشد. کانوا یک سرویس ابری است که با استفاده از ابزارهای خالقانه امکان ایجاد طرحهای گرافیکی زیبا بدون نیاز به مهارتهای خاص مانند فتوشاپ است. شعار کانوا “توانمندسازی تمام دنیا برای طراحی” است.
امکانات کانوا برای کاربران رایگان میباشد ولی برای استفاده بیشتر از خدمات آن باید نسخه پولی آن را تهیه کرد.

کاربرد طرح های ایجاد شده در کانوا عبارت است از:

  • طراحی انواع تصاویر شبکه های اجتماعی
  • طراحی اسالید برای ارائه و سخنرانی
  • طراحی های گرافیکی برای وبلاگ، وبسایت، پوسترهای تبلیغاتی و طراحی لوگو

 

۸) بستری برای ایجاد اسلایدها و ارائه های آنلاین

نمونه ی خارجی: Prezi
Prezi Logo
Prezi وب سایتی است که امکان ایجاد ارائه های متفاوت و هیجان انگیز را به کاربران را میدهد. در این سرویس امکان ایجاد اسالید شو به صورت آنلاین وجود دارد. این سرویس هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین امکان ایجاد ارائه را به شما میدهد. حرکت و موارد به کار رفته در پرزی سبب میشود که اسالیدهای به کار رفته هیجان انگیز، متفاوت و چشم نواز شوند.
Prezi برای به اشتراک گذاشتن ارائه ها ۱۰۰ مگابایت فضا در اختیار کاربران قرار میدهد. یکی از مشکالت Prezi عدم استفاده از زبان فارسی برای کاربران ایرانی میباشد.

 

۹) مدیریت پستهای شبکه های اجتماعی

نمونه ی خارجی: بافر
buffer logo
با استفاده از بافر میتوانید پست شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک(پیج، پروفایل و گروه)، توییتر، لینکدین(پروفایل و پیج) و گوگل پالس(پیج) کسب وکار خود را مدیریت کنید.
مهمترین مزیت بافر ارسال پستها در شبکه های اجتماعی به صورت زمانبندی شده است.
امکانات بیان شده رایگان میباشیید که در صورت پرداخت پولی میتوان پروفایل گوگل پالس و پینترست را اضافه کنید.
داشتن تقویم برای برنامه ریزی های بهتر و دیدن پست هایی که قرار است در آینده ارسال شود و همینطور آمار و آنالیز پستها و بازتاب اعمال کاربران مانند کلیک، لایک و …نیز از امکانات مفید بافر میباشد.

 

۱۰) راحت تر کردن امکان ارسال فایل برای کاربران

نمونه ی خارجی: Wetransfer
Wetransfer logo
وبسایت wetransfer امکان ارسال فایل با هر حجمی را به راحتی ایجاد میکند. برای ارسال فایل با استفاده از این وبسایت کافی است تا فقط آدرس ایمیل گیرنده، ایمیل فرستنده، پیغام متنی و فایل مورد نظر را وارد کنید.
برای ارسال فایل توسط این وبسایت نیازی به ثبت نام نیست و خدمات آن به دو صورت پولی و رایگان ارائه میشود که در حالت رایگان امکان ارسال فایل تا ۲ گیگابایت وجود دارد و در حالت رایگان میتوان آدرس ایمیل تا ۲۰ نفر را به عنوان گیرنده وارد کرد تا فایل کاملا مجانی برایشان ارسال شود.

 

۱۱) واسطی مابین فریلنسرها و کارفرمایان

نمونه ی خارجی: Freelancer
freelancer logo

وب سایت فریلنسر به عنوان بزرگترین وبسایت در زمینه دورکاری در جهان فعالیت میکند. این وبسایت شرایطی را برای برقراری ارتباط بین کارفرما و متقاضی به وجود می آورد که خود به عنوان یک واسطه فعالیت میکند. شما میتوانید هم به عنوان یک جوینده کار یا فریلنسر و کارفرما در وبسایت ثبت نام کنید.
وب سایت Freelancer به عنوان یک ضامن بین انجام دهنده کار و کارفرما قرار میگیرد و با گرفتن درصدی از قیمت پروژه بین این شخص، کسب درآمد میکند. برای کارفرما و انجام دهنده کار انواع مختلف پلنهای پیشنهادی وجود دارد که هر کدام براساس نیاز خود میتوانند یکی از آنها را انتخاب کنند.

اگر به عنوان یک فریلنسر فعالیت میکنید برای نقد و پرداخت دستمز خود نیاز است تا به یک حساب بین المللی دسترسی داشته باشید که این مورد یکی از مشکالت کاربران فعال در وبسایت فریلنسر میباشد.
پونیشا نمونه ی داخلی این استارتآپ است که همچنان با وجود ایرادات زیاد در سیستمش بدون رقیب به کارش ادامه میدهد.

 

۱۲) امکان ایجاد فروشگاه آنلاین به سادگی

نمونه ی خارجی: Big Commerce
Big Commerce logo

وبسایت فروشگاه ساز Big Commerce امکان ایجاد فروشگاه های آنلاین برای صاحبان کسب وکارهای کوچک را فراهم کرده است. این وبسایت امکان ایجاد فروشگاه در تمام زمینه های فروش محصول از جمله وسایل الکترونیکی، لباس، ماشین و موسیقی و … را برای کاربران فراهم میکند. این سرویس امکانات مختلفی مانند ایجاد سایت، طراحی سایت، مدیریت محصوالت، نظام های پرداخت مختلف برای کسب وکارهای کوچک را ارائه میدهد.
این سرویس در سال ۲۰۱۰ در استرالیا آغاز به کار کرد و به تازگی نیز همکاری های جدیدی با اینستاگرام را شروع کرده است تا امکان فروش کالا در اینستاگرام توسط Commerce Big ایجاد شود.

 

۱۳) سرویسی برای فروش خدمات کاربران

نمونه ی خارجی: Fiverr
Fiverr logo

استارتاپ Fiverr یک شرکت بین المللی آنلاین برای فروش خدمات، کار یا سرویس توسط فریلنسرها میباشد. کمترین مبلغ برای هر خدمت، ۵ دلار است و بر حسب نوع خدمات، تا چند صد دلار نیز قیمت گذاری شده اند و نام سایت Fiverr نیز بر همین اساس انتخاب شده است. به هر خدمتی که بر روی این سایت ایجاد شده باشد، گیگ (Gig) میگویند.
این استارتاپ در سال ۲۰۰۹ شروع به کار کرده است. خدمات ارائه شده در این سایت شامل نوشتن، ترجمه، طراحی سایت، ویرایش ویدیو، برنامه نویسی و خدمات دیگری از این دست میباشد که بصورت آنلاین و دیجیتالی قابل انجام هستند.

 

۱۴) اتصال اپ ها و سرویس های مختلف به هم

نمونه ی خارجی:IFTTT
ifttt logo
وبسایت IFTTT میتواند همه برنامه ها و سرویس هایی که در اینترنت استفاده میکنید را به یکدیگر متصل میکند. معنای IFTTT خالصه شده عبارت That Then This IF است که به معنی اگر این، سپس آن است.
میتوان از طریق IFTTT میان اپلیکیشن هایی مثل توییتر، اینستاگرام، جیمیل، پاکت، دراپ باکس، گوگل درایو، اسپاتیفای و ده ها سرویس دیگر تعامل دو طرفه برقرار کرد.
از سرویسهای مشهوری که در IFTTT وجود دارند میتوان به Evernote، تلگرام، فیسبوک، پاکت، توییتر، اینستاگرام، اسپاتیفای، تامبلر، باکس، لینکداین، اسلک، فیدلی، ردیت، ویکیپدیا، فلیکر، یوتیوب، جیمیل، دراپباکس، ترلو و موارد بسیار دیگری اشاره کرد که میتواند تقریبا هر کاری که در محیط آنلاین انجام میدهید را به یک فرآیند خودکار تبدیل کند.

 

۱۵) ایده های جالب و متفاوت در حوزه ی فین تک

نمونه ی خارجی: Stripe
Stripe logo

استارتاپ Stripe از جمله استارتاپ های فعال در زمینه فین تک میباشد و به افراد و استارتاپها در سراسر دنیا کمک میکند تا یک دفتر در خاک آمریکا تاسیس کنند و به فروش کالا یا خدمات خود بپردازند.
کافی است تا مبلغ ۵۰۰ دلار به این شرکت پرداخت کنید تا Stripe در ایالت Delaware یک نمایندگی ایجاد کند. عالوه بر آن، شرکت شما در اداره مالیات آمریکا ثبت شده و برایتان حساب جاری در بانک valley silicon افتتاح خواهد شد.
قبلا دو راه برای فروش محصوالت و عرضه خدمات در کشور آمریکا وجود داشت؛ یا می بایست شرکت یا نمایندگی خود را در خاک این کشور تاسیس می کردید، یا باید شرکتی آمریکایی را به
عنوان نایب فروش خود برای این کار برمی گزیدید، اما سرویس Atlas Stripe می تواند کار را بسیار ساده تر و سریع تر و هزینه ها بسیار کاهش دهد.

 

۱۶) وبسایتی برای ارتباط سرمایه گذاران و استارتآپ ها

نمونه ی خارجی: آنجل لیست
angel logo

آنجیللیست، به عنوان یک شبکه اجتماعی آمریکایی است که با هدف فراهم آوردن سرمایه برای کسبوکارها جدید در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شده است. این وبسایت به عنوان یک وبسایت به سرمایه گذارانی که به دنبال برقراری ارتباط با استارتاپهای تازه تاسیس شده اند، کمک میکند. البته اگر شما به عنوان یک استارتاپ جدید و خوش ایده باشید نیز میتوانید از امکانات این وبسایت استفاده کنید.
ماموریت این پلتفرم، ساده و متدوال سازی فرآیند سرمایه گذارری است. این پلتفرم به استارتاپها این امکان را میدهد که از سرمایه گذاری سرمایه گذاران فرشته، تامین مالی داشته باشند، بدون آنکه هر گونه هزینه واسطه ای یا اضافی متحمل شوند. آنجل لیست در سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد.
در سال ۲۰۱۴ ،انجللیست توانست ۱۰۴ میلیون دلار سرمایه از طریق آنلاین جمع آوری کند، ۲۴۳ استارتآپ را حمایت کند که در این فرآیند ۲۶۷۳ سرمایه گذار مشارکت کردند.
خدمات سایت: در حال حاضر این پلتفرم ۴ نوع خدمت ارائه میدهد:

  1. پیدا کردن شغل در استارتآپ ها
  2. اعلان آگهی استخدام
  3. تأمین مالی به صورت آنلاین
  4. سرمایهگذاری در استارتاپها

 

۱۷) ایجاد بستری برای یادگیری زبان

نمونهی خارجی: Duolingo
Duolingo logo

اپلیکیشن دولینگو یکی از محبوبترین و شناخته ترین ابزارهای یادگیری در جهان است. با استفاده از این اپلیکیشین میتوانید زبانهای اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی، ایتالیایی، روسی، ترکی استانبولی و چند زبان دیگر را بیاموزید که آموزشها براساس زبان انگلیسی است. پس برای یادگیری هر یک از زبانهای ذکر شده باید تا حدی به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. دولینگو زبان فارسی را پوشش نمیدهد .
هر درس در دولینگو شامل فعالیتهای مختلفی مانند تصاویر، فایل صوتی میباشد و در برخی موارد نیاز است تا شما صحبت کنید.
اپلیکیشن دولینگو در سال ۲۰۱۳ اپلیکیشن سال iOS شد. در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هم به عنوان برترین اپلیکیشن گوگل پلی لقب گرفت. دولینگو همچنین بهترین استارتاپ آموزشی در سال ۲۰۱۴ شناخته شد.

 

۱۸) برنامه های مالی برای کسب و کارها

نمونه ی خارجی: Square
squareup logo

استارتاپ اسکوئر(Square) یک شرکت خدمات مالی، جمع آوری کننده اطلاعات خدمات بازرگانی و پرداخت موبایلی است که در سال ۲۰۰۹ در سانفرانسیسکو شروع به کار کرد و در سال ۲۰۱۰ اولین اپلیکیشین سرویس خود را راهاندازی کرد.
مجله Company Fast در سال ۲۰۱۲ اسکوئر را در لیست نوآورترین شرکتهای جهان در رتبه ۵ قرار داد.
هدف اسکوئر ایجاد یک سرویس منسجم به فروشندگان است تا کسبوکارهای کوچک بتوانند کل فرآیند مربوط به کسب و کارشان مانند تراکنش و تحلیل حسابها را با استفاده از ابزارهای بازاریابی مدیریت کنند.
اسکوئر چندین محصول پرداخت سخت افزاری و نرم افزاری را وارد بازار کرده و کار خود را در خدمات کسب و کارهای کوچک مانند برنامه های مالی نیز توسعه داده است.

 

۱۹) استارتآپی برای آموزش برنامه نویسی

نمونه ی خارجی: Treehouse
Treehouse logo

استارتاپ Treehouse به شما کمک میکند تا به بهترین نحوه طراحی وبسایت و کدنویسی و راه اندازی کسب و کار را یاد بگیرید. دروس برنامهنویسی موجود در این وبسایت بیشتر مبتنی بر پروژه هستند تا مبتنی بر زبان و برای کارآموزانی که به تازگی با برنامه نویسی آشنا شده اند و میخواهند وارد بازار کارشوند مناسب میباشد.
دروس در این وبسایت به سطوح مختلفی تقسی مبندی میشود و سپس افرادی که میخواهند یاد بگیرند بعد از گذراندن دروس پایه با پرداخت حق عضویت ۲۵ دالر میتوانند به بقیه دروس موجود در وبسایت دسترسی داشته باشند.
Treehouse Team از دوره های ویدئویی همراه با یک ویرایشگر کد مبتنی بر مرورگر برای آموزش دادن دانش آموزان استفاده میکند. ویرایشگر آنها به شما اجازه میدهد تا نتایج کد را در لحظه ببینید و همچنین در تمرینات تعاملی شرکت کنید.
Ruby، PHP، JavaScript ، Pythonk ،Css+Html از جمله دوره هایی هستند در این وب سایت آموزش داده میشود.

 

۲۰) وبسایتی برای ارائه ی دوره های آموزشی

نمونه ی خارجی: Coursera
Coursera logo

وبسایت کورسرا (Coursera) یک شرکت فناوری آموزشی انتفاعی است که توسط اساتید دانشگاه استنفورد تاسیس شده است. ماموریت کورسرا امکان دسترسی همه افراد به بهترین دوره های آموزشی در سراسر دنیا قرار داده است. این پلتفرم آموزشی بر مبنای اینترنت با دانشگاه های برتر دنیا همکاری میکند و اساتید به تدریس دوره میپردازند.
کاربر می تواند با جستجو در پایگاه داده درس ها، دوره مناسب خود را بیابد و به طور رایگان این دوره را بگذارند. Coursera را می توان بهترین پلتفرم آموزش مجازی و آنلاین در دنیا دانست.
کورسرا در حال حاضر به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، چینی، عربی، روسی، پرتغالی، ترکی، اوکرایینی، ژاپنی، آلمانی و ایتالیایی آموزش میدهد.

 

۲۱) ابزاری برای مدیریت رسانه های اجتماعی

نمونه ی خارجی: Social Sprout

استارتاپ Social Sprout یک ابزار مدیریت برای رسانه های اجتماعی است که به کمک آن میتوان در گسترش رسانه های اجتماعی کسب و کارها استفاده کرد و مشتریانی جدیدی را برای کسبوکار یافت.
Social Sprout فضایی برای مدیریت شبکه های اجتماعی دارد. این ابزار فضایی واضح و کاربر دوست با شش محور دارد: خانه، پیغام، خوراک اولیه، انتشار، تحقیق و گزارشات است.
Social Sprout مدیریت رسانه های اجتماعی، پشتیبانی و تجزیه و تحلیل نرم افزار برای کسب وکارها را تامین میکند. این سرویس به برندها کمک میکند تا با مشتریان در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند و در همکاری تیم ها همکاری و اثربخشی تلاشهای خود را اندازه گیری کنند.
پلتفرم Sprout کاربران را قادر می سازد تا با Twitter ،Facebook ،LinkedIn ،Instagram+ ،Google، Feedly ،UserVoice ،Zendesk و Google Analytics ادغام شوند.

 

۲۲) ایجاد بستری برای کمک به رشد کسب و کارها

نمونه ی خارجی: Gleam
Gleam logo

استارتاپ Gleam یک پلتفرمی برای رشد کسب و کار است. در این استارتاپ با استفاده از یک پلتفرم بازاریابی امکان رشد کسب و کار را فراهم شده است. این وبسایت برای برگزاری رقابت و در جهت ارتقای استارتاپ ها فعالیت میکند. روش کار Gleam بدین صورت است که بعد از انتخاب مسابقه در این وبسایت و مشخص شدن جایزه، باید اقدامات خودتان را مشخص کنید. تمام موارد ذکر شده در کمتر از سه دقیقه انجام میشود.
با استفاده از این سرویس میتوان کمپین های مختلفی را برای کسب و کارهای خود ایجاد کنید. این سرویس در دو نسخه رایگان و پولی خدمات ارائه میدهد.
این استارتاپ در استرالیا شروع به کار کرده است.

 

۲۳) واسطی برای اتصال پیک های موتوری و مشتریها

نمونه ی خارجی: Postmates
Postmates logo

Postmates یک استارتاپ در زمینه دلیوری میباشد و کار اصلی آن تحویل کالا براساس تقاضا میباشد.
مزیت این استارتاپ تحویل کالا بدین صورت است که نحوه تحویل کالا را تغییر میدهد تا هر کسی هر چیزی را که تقاضا داشه باشد تحویل بگیرد. این استارتاپ پلتفرمی را تهیه کرده است تا مشتریان را به پیک های محلی متصل میکند و آنها میتوانند کالاهای مورد نظر خودشان را در عرض چند دقیقه تحویل بگیرند. تفاوت این سرویس با سرویس های مشابه رایج، تحویل سرویس و استفاده از سرویس های حملونقل محلی میباشد.
Postmates یک شرکت تدارکاتی است که شبکه های توزیع پیک که کالاها را به صورت محلی حمل میکنند را اداره میکند.

 

۲۴) موتورهای جستجوی محلی

نمونه ی خارجی: Ecosia
Ecosia logo

اکوزیا (Ecosia) یک موتور جستجوی اینترنتی است که در سال ۲۰۰۹ در برلین شروع به کار کرده است.
۸۰ درصد درآمد این استارتاپ صرف امور خیرخواهانه و مخصوصن کاشت درخت میشود، به طوری که هر ۷.۱ ثانیه یک درخت در کشورهایی مانند بورکینافاسو، ماداگاسکار و اندونزی کاشته میشود و تا به امروز نزدیک ۲۰ میلیون درخت کاشته شده است.
این استارتاپ به عنوان یک کسبوکار اجتماعی شناخته میشود. این موتور جستجوگر نیز از تبلیغات کلیکی استفاده میکند. به ازای هر ۴۵ بار استفاده از موتور جستجو یک درخت کاشته میشود و تعداد درختها کاشته شده در پایین نوار جستجو قابل مشاهده است.

 

۲۵) فروش محصولات مرتبط با برنامه نویسان

نمونه ی خارجی: Designmodo
Designmodo logo

استارتاپ Designmodo علاوه بر انتشار مقاله های آموزشی طراحی وب، یک فروشگاه جهت فروش محصولات مختلف مانند تم های وردپرس و بوت استرپ، پالگین ها و کیتهای UI و سایر موارد دیگر به فروش میرساند.
این استارتاپ در سال ۲۰۱۰ شروع به انتشار مقاله در زمینه طراحی کرد و یک سال بعد فروشگاه خود را راه اندازی کرد.
این وبسایت به عنوان مرجع طراحی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ و مدارس طراحی و کدنویسی شناخته میشود. امکان به فروش رساندن محصوالت مربوط به طراحی در این وب سایت است و میتوان محصولات را به فروشگاه اضافه کرد و کمیسیون ۲۵ درصدی دریافت کرد.

 

۲۶) اپلیکیشن هایی برای مدیریت زمان

نمونه ی خارجی: Zapier
zapier logo

استارتاپ Zapier یک راه حل برای اتوماتیک کارها میباشد. با استفاده از این سرویس میتوانید برنامه های کاربردی را که در طول روز استفاده میکنید را به صورت اتوماتیک به کار ببرید. بیش از ۱۰۰۰ اپلیکیشن پشتیبانی میشود و به راحتی عرض چند دقیقه راه اندازی میشود. این سرویس مناسب افراد با مشغله کاری زیاد میباشد که میتواند با چند کلیک ساده کارهای خود را انجام دهد.
با استفاده از امکانات Zapier اطلاعات بین اپلیکیشنهای مختلف به صورت اتوماتیک انتقال پیدا میکند و شما میتوانید به راحتی به سایر کارهای خودتان رسیدگی و فوکوس کنید. راه اندازی یک گردش کار در Zapier با چند کلیک به سادگی قابل راه اندازی است.

 

۲۷) ساده سازی های مرتبط با برنامه نویسی

نمونه ی خارجی: Unbounce
Unbounce logo

استارتاپ Unbounce یک سرویسی است که به شما کمک میکند تا حفره های صفحه های فرود وبسایتتان را بهبود ببخشید. تلاش برای ساخت بهترین صفحات برای کاهش زمان بازگشت و افزایش ترافیک بدون داشتن برنامه نویسی.
این استارتاپ در ونکور کانادا مستقر است و صفحات فرود را برای وبسایتها تولید میکند.
استارتاپ Unbounce با استفاده از ابزارهای مختلف به شما امکان ساخت صفحه های وبسایت را میدهد. با استفاده از خدمات این وبسایت میتوانید بازده صفحات اینترنتی خود را افزایش بدهید. ساخت صفحات فرود توسط خدمات این استارتاپ سریعتر روی میدهد و نرخ تبدیل آن نیز افزایش خواهد یافت.

 

۲۸) ساده سازی ارتباطات

نمونه ی خارجی: Tinder
Tinder logo

استارتاپ Tinder یک اپلیکیشن موبایل است که با استفاده از آن کاربر با استفاده از فناوری جی پی اس، بعد از مشخص کردن شعاع خاصی، این امکان را خواهد داشت که با هر شخص درون آن شعاع ارتباط برقرار کند. در این اپلیکیشن فقط با یک لمس با دیگران فاصله دارید و بدین صورت که اگر یک نفر را الیک کنید و او شما را لایک کند، میتوانید با او صحبت کنید و قرار کاری بگذارید.
این اپلیکیشن مناسب برای وقتگذرانی با دوستانی و آشنایی با افراد جدید است.
تیندر جایزه کرانچی را به عنوان بهترین استارتاپ سال ۲۰۱۳ از سوی تک کرانچ دریافت کرده است.

 

۲۹) بسترهایی برای آنالیز اطلاعات وبسایت های آنلاین

نمونه ی خارجی: Similarweb
Similarweb logo

استارتاپ Similarweb در سال ۲۰۰۹ در زمینه آنالیز اطلاعات آنلاین شروع به کار کرده است. تفاوت مهمی که Similarweb با الکسا دارد در دقت و جزییات بیشتر ورود کاربر به سایت است. به عنوان مثال ورودیهای وبسایت از کانالهای مختلفی مانند شبکه های اجتماعی، جستجو، ایمیل، اپلیکیشین موبایل، ترافیک مستقیم را خیلی بهتر و قویتر از الکسا انجام میدهد. بسیاری ار متخصصان این سرویس را کاملتر و دقیقتر از الکسا میدانند.
اطلاعاتی که در بخش “بررسی اجمالی(overview site)” سیمیلار وب ارائه می شود، به دو بخش اصلی تقسیم می شود : مخاطبان وبسایت و منابع ترافیک.
امکان مقایسه دو یا چند سایت به طور مستقیم نیز وجود دارد.

 

۳۰) وبسایتی برای اشتراک گذاری پادکستها

نمونه ی خارجی: Spreaker
Spreaker logo

با استفاده از استارتاپ Spreaker میتوانید به پادکستهای ترندشده در جهان گوش دهید و یا پادکست خودتان را در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه با کیفیت عالی و به صورت حرفهای ایجاد کنید.
امکانات وسیعی که برای هر پادکست نیاز است مانند ضبط و پخش برنامه های ساده، ابزارهای تجزیه و تحلیل مخاطبان وامکاناتی که بتوانید به راحتی پادکستهای خودتان را منتشر کنید، به صورت رایگان در این وبسایت در دسترس کاربران قرار گرفته است. البته این وبسایت پلن پولی نیز دارد که امکانات بیشتری را در اختیار کاربران متناسب با بسته انتخابی قرار میدهد.

 

۳۱) وبسایتی برای تجزیه تحلیل کسب وکار

نمونه ی خارجی: Mixpanel
Mixpanel logo

استارتاپ Mixpanel به عنوان یک وبسایت تجزیه وتحلیل کسب و کار است. این وبسایت تعاملات کاربر با وب و اپلیکیشن های همراه را بررسی کرده و با استفاده از ابزارهایی سبب ارتباط هدفمند با مشتریان میشود که با استفاده از این دادهها برای تهیه گزارشهای سفارشی و اندازهگیری مشارکت کاربران استفاده میکند. میکسپنل با اپلیکیشن های وب به ویژه SaaS کار میکند و اپلیکیشنهای همراه را نیز پشتیبانی میکند.
این وبسایت امکان آنالیز مردمی که با استفاده از موبایل و سایر ابزارها از خدمات شما استفاده میکنند را به شما میدهد.
این وبسایت امکانات مختلفی برای آنالیز در اختیار شما میدهد مانند تست B/A که این ابزار به شما کمک میکند تا بتوانید گزارشی از مفصل از مشارکت کاربران تهیه کنید.
این استارتاپ در سال ۲۰۰۹ در سانفرانسیسکو شروع به کار کرده است.

 

۳۲) بسترهایی برای کاریابی و دورکاری

نمونه ی خارجی: People per hour
People per hou logo

استارتاپ hour per People یک وبسایت فریلنسر و جستجوی مشاغل حرفهای است که براساس پروژه یا فریلسینگ و نیروی کار براساس مهارت فعالیت میکند. یکی از ویژگیهای این وبسایت امکان جستجوی پروژه براساس زمان است به طوری که کاربر میتواند براساس زمانی که در اختیار دارد به جستجوی کارفرما یا پروژه بپردازد.
این وبسایت یک پلتفرم فوق العاده برای پیدا کردن کار ایجاد کرده است که از نظر ساختاری به خوبی دسته بندی اشده است. یکی از مزایای وبسایتهای مانند hour per People برای کاربران ایرانی این است که متخصصان ایرانی میتوانند با استفاده از این وبسایتها، سفارشهایی از سایر نقاط جهان داشته باشند ولی باید مد نظر داشته باشید که داشتن یک حساب بین المللی ضروری مییاشد.

 

۳۳) فروشگاه های اینترنتی در زمینه مد

نمونه ی خارجی: India Jabong
jabong logo

وب سایت India Jabong یک فروشگاه اینترنتی در زمینه مد و شیوه زندگی در هند است که برندهای معتبری مانند Levis, Adidas, Nike و سایت برندهای رایج و محبوب را به فروش میرساند. یکی از ویژگیهای این وبسایت محبوب حملونقل رایگان است. تمرکز این وبسایت به محصوالت مد و سبک زندگی است و توانسته است به خوبی جایگاه مناسبی را در میان کاربران هندی ایجاد کند.

 

۳۴) سرویسهای جستجوی مکانهای محلی

نمونه ی خارجی: Zomato
zomato logo

استارتاپ Zomato یک سرویس جستوجو و یافتن رستوران میباشد که از سال ۲۰۰۸ در هند شروع به کار کرده است و در بیش از ۲۳ کشور مانند هند، برزیل، اندونزی، فیلیپین، آفریقای جنوبی، کانادا و لبنان و … خدمات ارائه میدهد. این استارتاپ توانسته است تا جستجوی محصول، پردازش و تحویل به مشتری را برای کاربران تسهیل کند.
ایده این استارتاپ در ابتدا در یک اسکن رستوران شرکت و به اشتراک گذاری با همکاران شروع شد و بعد از استقبال همکاران که سبب صرفه جویی زمان کاربران شده بود، در صدد عمومی کردن این ایده در سطح اینترنت عمومی برآمدند.

 

۳۵) واسطی برای فریلنسرهای گرافیست و کارفرمایان

نمونه ی خارجی: ۹۹designs
99designs logo

وب سایت ۹۹ دیزاین یک پلتفرم برای طراحانی است که عالقهمند به دورکاری(فریلنسینگ) دارند. در این وبسایت انواع طراحی مانند طراحی وب سایت، لوگو و مد انجام میشود. عالوه بر این میتوانید در مسابقه های طراحی شرکت کنید و در صورت کسب نظرات مناسب از سوی کاربران میتوانید برنده شوید.
۹۹ دیزاین بزرگترین بازار خدمات طراحی گرافیک آنلاین به شمار میرود. این استارتاپ در سال ۲۰۰۸ در ملبورن استرالیا شروع به کار کرد. در حال حاضر خدمات ۹۹ دیزاین به زبانهای آلمانی، فرانسوی، اسپانیانی، هلندی، ایتالیایی و ژاپنی ارائه میشود. در این وبسایت هم میتوانید به عنوان خریدار و هم به عنوان طراح از خدمات آن استفاده کنید.

 

۳۶) بستری برای فروش محصوالت دیجیتال

نمونه ی خارجی: Sellfy
Sellfy logo
استارتاپ Sellfy یک پلتفرم برای فروش محصوالت دیجیتال مانند کتاب الکترونیکی، ویدیو و موسیقی به صورت آنالین میباشد.
مدل درآمد وبسایت Sellfy علاوه بر دریافت حق اشتراک ماهیانه از صاحبان محصوالت، بخشی از درصد فروش را نیز به عنوان کارمزد دریافت میکند.
ایجاد فروشگاه در این وبسایت ساده و رایگان است. Sellfy با استفاده از امکاناتی مانند تجزیه و تحلیل تخصصی، پرداخت امن در فروش بیشتر به صاحبان محصولات کمک میکند.
با استفاده از امکانات این وبسایت میتوانید محصولات خود را از هر کجا به فروش برسانید. با استفاده جاسازی لینک فروشگاه خود میتوانید از طریق فیسبوک، یوتیوب، ساندکلاد و یا وبسایت شخصی خودتان محصولتان را به فروش برسانید.

 

۳۷) ایجاد یک جامعه ی آموزشی آنلاین

نمونه ی خارجی: Skillshare
Skillshare logo

وبسایت Skillshare یک جامعه ی آموزشی آنلاین است که با پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار میتوان به منابع ویدیوی با کیفیت و متنوعی که توسط بهترین و خبرهترین اساتید تهیه شده است دسترسی پیدا کرد.
مزیت وب سایت Skillshare استفاده از آموزشهای کوتاه مدت ولی پروژه محور است که سبب یادگیری آسان میشود.
این وبسایت با دارا بودن بیش از ۳٫۱۰۰٫۰۰۰ عضو، بزرگترین سایت آموزشی محسوب میشود. استفاده از امکانات این وبسایت برای ۳۰ روز رایگان بوده و در ادامه باید اکانت پولی آن که
پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار است دریافت شود. با استفاده از اپلیکیشین اندورید و IOS میتوان در همه جا از آموزشهای ویدیویی این وبسایت بهرهمند شد.

 

۳۸) بستری برای ساده سازی فعالیتهای بازاریابان محتوایی

نمونه ی خارجی: CoSchedule
CoSchedule logo
استارتاپ CoSchedule برای کسب وکار هایی که در زمینه تولید محتوا فعالیت میکنند مناسب است و کمک میکند تا استراتژی بازاریابی شما با استفاده از زمانبندی مناسب بنا بر ترافیک های موجود منتشر کنید. تمرکز COschedule بر محتوا و بازاریابی تمرکز دارد.
با استفاده از امکانات وبسایت Co schedule میتوان پستها را به صورت اتوماتیک ارسال کرد و شبکه های اجتماعی را نیز مدیریت کرد. امکاناتی مانند میزان فعالیت در شبکه های اجتماعی، فالوورها، لایکها و بازتوییتها. یک ابزار دیگر در schedule-Co وجود دارد که امکان برنامه ریزی خودکار از WordPress را براساس یک تقویم فراهم میکند. همچنین میتوانید Evernote و Docs Google را هم با CoSchedule ادغام کنید.

 

۳۹) سرویس های آنلایز وبسایت

نمونه ی خارجی: Hot jar
Hot jar

وب سایت Hot jar یک سرویس آنالیز و تحلیل وب سایت که به شما کمک میکند تا بتونید اطلاعات مفیدی رو از مدل رفتاری کاربرانتون و نوع تعاملشون با وبسایتو یا اپلیکیشنتون را به دست بیارید و بهترین فرصتها جهت ارتقای کسب وکارتان را پیدا کنید. برای مثال میتوانید نقاطی که کاربران در وبسایتتون بیشترین کلیک را انجام دادهاند را مشاهده کنید.
امکانات Hot jar در پلنهای شخصی، کسبوکار و آژانسهای تبلیغاتی ارائه میشود که متناسب با تعداد بازدیدکننده وبسایت قیمت این پلن ها متفاوت میباشد و در نسخه شخصی پلن رایگان
میتوانید از برخی امکانات استفاده کنید.

 

۴۰) بسترهایی برای ساده تر ساختن راه اندازی فروشگاه های آنلاین

نمونه ی خارجی: Tictail
Tictail logo

استارتاپ Tictail سرویس راه اندازی فروشگاه های آنلاین است که به کسب و کار شما در راه اندازی فروشگاه اینترنتی تان به خوبی کمک میکند.
برای راهاندازی فروشگاهتان فقط کافیاست تا نام تجاری خودتان را انتخاب کنید و با استفاده از امکانات و ابزارهایی که این سرویس در اختیار شما قرار میدهد، شروع به فروش محصولات خودتان بکنید.
Tictail به بیش از ۱۴۰ کشور در جهان خدمات ارائه میدهد و میتوان با راه اندازی فروشگاه در این پلتفرم به مشتریان خود خدمات ارائه دهید.

 

۴۱) سرویسهای برای ساده تر ساختن تحویل مواد مورد نیاز مردم

نمونه ی خارجی: doordash
doordash logo

استارتاپ DoorDash سرویس تحویل غذا و مواد خوراکی است که در سال ۲۰۱۳ توسط دو دانشجوی دانشگاه استنفورد شروع به کار کرد.
استارتاپ DoorDash علاوه بر دریافت سفارش غذا از رستورانهای سطح شهر و تحویل آن به مشتری، میتوان مواد خوراکی و نوشیدنی مورد عالقه خود را در هر ساعت از شبان هروز سفارش دهید
تا در عرض چند دقیقه توسط همکاران این استارتاپ که به Dasher معروف هستند، با لبخند و رویی خوش سفارش را تحویل گیرید.
خالقیت به کار رفته در این استارتاپ در زمینه نحوه تحویل غذا و ایجاد احساس خوب در مشتریان میباشد که این استارتاپ توانست به خوبی این رسالت را انجام دهد و رشد بسیار سریعی داشته و به بیش از ۵۰۰ شهر خدمات ارائه دهد.

 

۴۲) بستری برای اشتراک گذاری دانش در قالب دوره های آموزشی

نمونه ی خارجی: Teachable

استارتاپ Teachable پلتفرمی برای ساخت و فروش دوره های آموزشی آنلاین است که این امکان را در اختیار علاقه مندان قرار میدهد تا تجربیات خود را به صورت آنلاین با سایر کاربران به اشتراک بگذارند و منبع درآمدی داشته باشند.
بیش از هفت میلیون نفر در دنیا از خدمات آموزشی این وبسایت استفاده کرده اند و شما میتوانید با ابزارهای پیشرفته ای که برای تولید محتوا پیشبینی شده است، محتوای با کیفیتی تولید کنید و در اختیار عالقه مندان قرار دهید.
با استفاده از امکانات پیش بینی شده در وبسایت میتوان به راحتی در ۵ گام ساده دانش خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. امکانات مختلف این وبسایت در بسته های پولی متنوعی به کاربران ارائه میشود.

 

۴۳) بستری برای اشتراک گذاری دانش در قالب دوره های آموزشی

نمونه ی خارجی: Shyp
shyp logo

استارتاپ Shyp سرویس بسته بندی و ارسال محصولات است. یکی از مهمترین مزیت های رقابتی این سرویس قیمت پایین آن نسبت به سایر رقبای قدیمی و پرقدرت مانند USPS, FedEx میباشد.
این استارتاپ در سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرد و هدف آن تسهیل مشکلات موجود در حمل و نقل سفارشات کوچک است. اساس کار این استارتاپ این گونه است که بعد از درخواست توسط ارسال کنندگان محصوالت، همکاران شیپ به ازای دریافت ۵ دلار به درب وی مراجعه میکنند و بعد از بسته بندی محصول آن را ارسال میکنند و براساس مسافت با دریافت کننده هزینه دریافت میکنند.
استارتاپ Shyp به خوبی مسیر رشد خود را طی کرده است، به طوری که قرارداد همکاری با Ebay منعقد کرده است. این استارتاپ در نسخه وب و اپلیکیشین موبایل اندروید و IOS در دسترس میباشد.

 

۴۴) بسترهایی در زمینه ی طراحی داخلی

نمونه ی خارجی: Laurel & Wolf
laurelandwolf logo

استارتاپ Laurel & Wolf یک سرویس طراحی داخلی و خدمات چیدمان آنلاین است. مهمترین ویژگی این استارتاپ آنلاین بودن آن و ارائه مشاوره تخصصی توسط مشاوران این استارتاپ است. هدف این استارتاپ این است که افراد به جای صرف زمانهای زیاد در مجلات و … هر چه سریعتر با متخصصان Laurel & Wolf ارتباط برقرار کنند و از خدمات تخصصی مشاوره آنها بهرهمند شوئد.
متخصصان این استارتاپ امکان اجرای هر نوع ایدهای را دارند و به ادعای خودشان میتوانند متناسب با هر بودجه ای و برای هر سلیقه ای طرحهای پیشنهادی تخصصی پیشنهاد ارائه دهند.
هزینه خدمات ارائه شده بر مبنای هر اتاق دریافت میشود.

 

۴۵) اپلیکیشن هایی در زمینه ی سلامتی

نمونه ی خارجی: Cureskin
Cureskin logo

استارتاپ Cureskin اپلیکیشنی است که با استفاده از تکنولوژی در زمینه دورماتولوژی یا همان بیماریهای پوستی فعالیت میکند.
برای استفاده از خدمات مشاوره توسط این استارتاپ کافی است که یک عکس از پوست خود تهیه کنید. بعد از ارسال تجزیه و تحلیل خودکار جهت پیدا کردن مشکالت مختلف پوست مانند جوش، آکنه، لکه های تیره، زخم و … صورت میگیرد. میتوان جهت پیدا کردن محصولات متناسب با مشکلاتتان با بهترین متخصصان پوست هندی به صورت آنلاین مشورت کنید. بعد از ارسال مشکالت و درخواست مشاوره، متخصصان پوست حداکثر تا ۲۴ ساعت به شما جوابگو خواهند شد و تمام اطلاعات ارائه شده در نزد پزشک به صورت محرمانه باقی خواهد ماند.

 

۴۶) بسترهایی برای ساده سازی مطالعه ی وبلاگهای مورد علاقه

نمونه ی خارجی: Bloglovin
Bloglovin logo

استارتاپ Bloglovin پلتفرمی است که به کاربران اجازه میدهد تا وبلاگهای مورد عالقه خودشان را در یکجا سازماندهی و مشاهده کنند. این سرویس هم در نسخه وب و هم در نسخه اندروید و IOS ارائه شده است.
با استفاده از Bloglovin میتوان انواع بلاگ در زمینه های مختلف مانند کار و شرایط کاری، مد، زیبایی، دکورخانه، سبک زندگی، محصوالت دستساز، غذا و نوشیدنی و … به صورت یکجا جمع آوری میکند و در اختیار عالقه مندان قرار میدهد.
در آوریل ۲۰۱۴ کاربران این وبسایت به بیش از ۱۶ میلیون نفر رسیدهاند که ۹۰ درصد کاربران این وبسایت را خانمها هستند.

 

۴۷) بسترهایی برای افزایش هوش تجاری

نمونه ی خارجی: Domo
Domo logo

استارتاپ Domo در مدیریت، آنالیز و انتشار اطلاعات در تمام قسمت های کسب و کار کمک میکند. یک پلتفرم مدرن که به بهبود بهرهوری در تمام قسمتهای کسب و کار کمک میکند.
Domo که یک شرکت نرم افزار کامپیوتری واقع در آمریکا است در سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرده است، در زمینه هوش تجار (BI) و ابزارهای مربوط به آنها و پیش بینی فعالیت میکند. امکانات این وبسایت در اختیار مدیران کسب و کارها قرار میگیرد.
این خدمات به صورت مستقیم، ساده و بلافاصه بدون دخالت و درگیری فناوری اطلاعات در اختیار مدیران قرار میگیرد که میتوانند در تصمیم گیریهای آتی کسب و کارها از این اطلاعات استفاده کنند.

 

۴۸) انجمنهای بررسی و شبکه های اجتماعی خرید

نمونه ی خارجی: Trustpilot
Trustpilot logo

استارتاپ Trustpilot یک انجمن آنلاین برای بررسی است. این استارتاپ که در سال ۲۰۰۷ شروع به کار کرده است. نظرات کاربران در این وبسایت سبب میشود تا کاربران دیگر با اطمینان خاطر بیشتر اقدام به خرید کنند و کسب و کارها میتوانند از نظرات مشتریان بهرهمند شوند و در رتبه بندی وبسایت در شاخه مربوط به خودشان نمایش داده شوند.
ثبت نام کسب و کارها در این وبسایت رایگان است ولی برای ارتقا آن باید بسته های پولی آن را تهیه کرد.
Trustpilot یکی از بزرگترین وبسایتهای بررسی آنلاین جهان است. به طور که هر روز ۴۵ هزار بررسی برای بیش از ۱۸۰ هزار کسب و کار در کشورهای مختلف نوشته میشود.

 

۴۹) به اشتراک گذاری موسیقی

نمونه ی خارجی: ۸tracks
8tracks logo

استارتاپ ۸tracks پلتفرمی جهت به اشتراک گذاشتن و یافتن لیست پخش موسیقی است و در سال ۲۰۰۶ توسط دیوید پورتر تاسیس شد و در تاریخ ۲۰۰۸/۸/۸ در گروههای کوچک کار گروهی و تعطیلات آخر هفته در نیویورک، کالیفرنیا و فرانسه راه اندازی شد.
با استفاده از خدمات ۸track میتوانید به میلیونها موسیقی جذاب و دوست داشتنی که توسط افراد مختلف به اشتراک گذاشته شده است دسترسی پیدا کنید و از آنها لذت ببرید.
استفاده از خدمات این سرویس برای ۱۴ روز رایگان میباشد ولی برای استفاده بعد از مدت تعیین شده باید بسته پولی این وبسایت را که ۵ دلار به ازای هر ماه است پرداخت کنید.

 

۵۰) بسترهایی برای فروش یا اشتراک گذاری لباس

نمونه ی خارجی: Teespring
Teespring logo

استارتاپ Teespring یک پلتفرم برای لباس سفارشی است که از سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرده است. هدف این استارتاپ ساده کردن فرآیند فروش تیشرتهای سفارشی است.
روش کار در این وبسایت بدین گونه است که شما تیشرت خودتون را طراحی میکنید و هدف فروش(تعداد) انتخاب میکنید و بعد از شروع به فروش میکنید. Teespring به شما کمک میکند تا بتوانید به هدف فروش خود دست یابید. اقداماتی مانند تولید، حمل و نقل و اموری که مرتبط با مشتری است را انجام میدهد و شما از هم میتوانید از سود حاصل از فروش تیشرتها منفعت شوید.

 

لطفا نظرات خود را در رابطه با این استارتاپ ها و آیا اینکه در ایران نمونه های مشابه ای دارد یا نمونه مشابه آینها در ایران کارایی دارد در قسمت نظرات مطرح کنید.


admin
Share on Telegram Share on Facebook Share on Twitter
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.4]

1 دیدگاه


طراحی سایت ارزان

فوق العاده علمی و کاربردی بود ممنون از مطالب خوبتون

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۱۵:۵۶