Loading...
سورگ » انتخاب دامنه چقدر در سئو تاثیر دارد؟

انتخاب دامنه چقدر در سئو تاثیر دارد؟

ما بهترین راه حل های دیجیتالی را برای شما ارائه می دهیم

انتخاب دامنه چقدر در سئو تاثیر دارد؟

نکات تأثیر گذار انتخاب دامنه در سئو(seo)

انتخاب دامنه اولین مرحله در طراحی سایت یا گام نخست برای شروع یک بزینس میباشد. انتخاب دامنه علاوه بر تاثیر گذاری که در برند سازی دارد شامل نکاتی مرتبط با سئو یا بهینه سازی های موتور جستو و جوگر است باید به آن توجه داشت.
 
ده فاکتور از دویست فاکتور تاثیر گذار در سئو مربوط به دامنه میباشد که با هم آن ها را مرور میکنیم:

طول عمر یا سابقه کاری دامنه

متخصصین سئو مدت زمانی که دامنه ثبت شده است را طول عمر یا سابقه کاری دامنه میگویند.
مت کاتس(عضو تیم کیفیت و مسائل بهینه‌سازی موتور جستجو گوگل) در این مورد اظهار می کند: دامنه ای که شش ماه پیش ثبت شده است و دامنه ای که یک سال از عمر آن می گذرد چندان تفاوتی با هم ندارند. به بیان دیگر، گوگل به طول عمر دامنه اهمیت می دهد اما بسیار کم میباشد. در نتیجه به مرور زمان ارزش دامنه های شما نسب به دامنه هایی که بتازگی ثبت شده اند بیشتر میشود.

کلمه کلیدی در نام دامنه

استفاده از این فاکتور تاثیر زیادی ندارد اما داشتن کلمات کلیدی مناسب در انتخاب دامنه هنوز هم به عنوان یک سیگنال مرتبط عمل می کند و استفاده از آن بی فایده هم نیست همچنین اگر استفاده از کلمات کلیدی در انتخاب دامنه باعث طولانی تر شدن آن نشود میتواند در ذهن افراد بسادگی قرار بگیرد و ماندگار شود. مهم تر از همه این است که موتورهای جستجو کلمات کلیدی که در نام دامنه وجود دارند را به صورت برجسته نمایش می دهند.

کلمات کلیدی در ابتدای دامنه

دامنه هایی که با کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود شروع میشود نسبت به بقیه دامنه ها امتیاز و اعتبار بیشتری دارند بعنوان مثال اگر در حوزه گردشگری فعالیت مکنید میتوانید از دامنه ای اسفاده کنید که با کلمه تور شروع شود مانند TourSite.ir یا TourismSite.ir

مدت زمان ثبت دامنه

به نقل از کارشناسان گوگل: دامنه هایی که ارزش زیادتری برای صاحب آن دارد معمولا برای چندین سال مورد استفاده قرار می گیرند در حالیکه دامنه های کم ارزش به ندرت بیش تر از یکسال استفاده و تمدید می شوند. بنابراین زمانی که یک دامنه در آینده منقضی شود، این انقضا به عنوان یک فاکتور در اعتبار آن دامنه شناخته خواهد شد. توصیه ما این است که دامنه های خود را حداقل ۵ ساله رزرو و تمدید کنید.

کلمات کلیدی در نام زیر دامنه یا ساب دامین

تحقیقات وب سایت MOZ در سال ۲۰۱۱ نشان داده است کلمات کلیدی موجود در نام ساب دامین(زیر دامنه) می تواند رتبه بندی سایت را افزایش دهد.

تاریچه دامنه History

گوگل سابقه ی تاریخی سایت هایی که در طول دوره ای دارای مالکیت مختلف بوده اند یا افت متعددی را تجربه کرده اند را دوباره از نو تنظیم می کند. همین امر موجب می شود لینک هایی که به دامنه ارجاع داده می شود خنثی یا ریست گردد. در نتیجه انتخاب دامنه هایی که قبلا ثبت شده اند و فعال بوده اند و مدتی غیر فعال و یا افت داشته اند با دامنه های جدید تفاوتی ندارند.

EMD یا دامنه ی یکسان و همتا

EMD مخفف عبارت Exact Match Domai است که به معنی دامنه ی دقیقا همتا یا یکسان به طوریکه دامنه یک سایت دقیقا همان کلمه ی کلیدی مورد انتظار باشد، مثلاً Android.com که این گونه دامنه ها عملکرد متفاوتی دارند که در صورتی می تواند مفید باشد که سایت با کیفیت باشد و خوب عمل کند. اگر در سایت های کم کیفیت و یا بی کیفیت استفاده شوند ممکن است در مقابل EMD آسیب پذیر باشند. مت کات در نشستی در سا ۲۰۱۲ عنوان کرد: تغییرات صورت گرفته در الگوریتم گوگل از میزان نمایش دامنه های دقیقا یکسان بی کیفیت در نتایج جست و جوی گوگل کم خواهد کرد.

اطلاعات WhoIs خصوصی در مقابل عمومی

همانطور که ممکن است بدانید Whois وب سایتی است که از طریق آن می توانید مالک یک دامنه را شناسایی کنید و اطلاعاتی مانند نام، ایمیل، آدرس و …. کسب کنید. اطلاعات whois های خصوصی می تواند بیانگر این موضوع باشد که مالکان این نوع دامنه ها اطلاعاتی برای مخفی کردن دارند.
مت کاتز می گوید: وقتی اطلاعات Whois آن ها را بررسی می کردیم متوجه شدیم همه آن ها دارای سرویس محافظت خصوصی هستند. این پرایوت کردن اکانت WhoIs به خودی خود چیز بدی نیست. اما زمانی که فاکتورهای متعددی را کنار یکدیگر قرار دادید، ممکن است کمی غیر عادی به نظر برسد.

جریمه های صاحب دامنه یا اعتبار مالک دامنه

اگر گوگل شخص خاصی را به عنوان اسپمر شناسایی کند سایر سایت هایی که متعلق به این شخص است را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار خواهد داد و این امر می تواند در رتبه بندی سایت در گوگل موثر باشد. توصیه ما این است که دامنه های متعدد را با اطلاعات متفاوت ثبت کنید.

دامنه های کشوری سطح بالا

دامنه های هر کشور مانند ir برای ایران و CN برای چین امتیاز بالاتری برای استفاده در همان کشور دارد اما برای رتبه بندی جهانی مناسب نیستد و بهتر است از دامنه com استفاده شود.


سوالی که زیاد از سئو کاران پرسیده میشود این است که آیا دامنه را انگلیسی ثبت کنیم یا فارسی(فنگلیش) که پاسخ دقیقی نمیتوان داد اما بهتر است حوزه کاری سایت و کلمات کلیدی در آن حوزه را بررسی کرد تا نام دامنه ای را پیدا کنیم که بیشتر معیار های سئو را داشته باشد و ممکن است در یک حوزه کاری کلمات کلیدی بیشتر انگلیسی باشد تا فارسی و یا بلعکس که باید متناسب با آنها نام را انتخاب کرد.
ممکن است نتوانید دامنه ای را انتخاب کنید که تمام موارد بالا را پوشش دهد اما بایستی نامی را انتخاب کنید که بیشتری این فاکتور ها را داشته باشد. زمان زیادتری را صرف انتخاب دامنه کنید و سعی کنید دامینی را انتخاب کنید که کوتاه و مرتبط با کارتان باشد تا در ذهن کاربر بماند و همچنین تایپ آن سخت نباشد.


admin
Share on Telegram Share on Facebook Share on Twitter
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

بدون دیدگاه